اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

چاپ 3 جلد جدید از دایرةالمعارف قرآن کریم / ترجمه فرهنگ قرآن به 2 زبان عربی و اردو

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن از تدوین و چاپ سه جلد جدید از دایرةالمعارف قرآن کریم در سال جاری خبر داد.

چاپ 3 جلد جدید از دایرةالمعارف قرآن کریم / ترجمه فرهنگ قرآن به 2 زبان عربی و اردو

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن اظهار کرد: گروه فرهنگ‌نامه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در سال جاری بازنگری فرهنگ قرآن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه تحلیل واژگان مشابه در قرآن و ترجمه فرهنگ قرآن به زبان‌های اردو و عربی از دیگر پروژه‌های در حال انجام گروه فرهنگ‌نامه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با تاکید بر پشتیبانی محتوایی پایگاه‌های مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: در بخش پژوهش‌های رسانه‌ای پایگاه‌های فرهنگ و معارف قرآن، دانشنامه موضوعی مقالات و ترجمه قرآن کریم از نظر محتوایی پشتیبانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های پژوهشی باید دارای محتوای خاص برای تامین نیازهای مخاطبان باشد و یکی از برنامه‌ها، پشتیبانی محتوایی از پایگاه‌های مرکز است.

یوسفی‌مقدم با اشاره به دیگر برنامه‌های آینده مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: اکنون بحث توسعه و ترجمه پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن در دستور کار قرار گرفته و تکمیل کتابخانه دیجیتالی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.

وی به فعالیت‌های گروه تفسیر موضوعی اشاره کرد و افزود: این گروه علاوه بر تحقیق درباره موضوعات مصوب، کلان‌پروژه‌های تفسیر موضوعی مانند قرآن و عرفان و مبانی فلسفی فقه‌القرآن را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطر نشان کرد: تدوین دایرةالمعارف قرآن کریم از جمله فعالیت‌های گروه دایرةالمعارف قرآن کریم مرکز بوده که جلد 10، 11 و 12 این دایرةالمعارف به زودی برای نشر آماده می‌شود.

وی یادآور شد: تدوین جلد نخست دایرة المعارف ویژه نوجوانان به پایان رسیده و اکنون در آستانه نشر است و تدوین جلد دوم این دایرةالمعارف نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول