به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالله عامری امروز در مراسم آغاز به کار اداره کل راه آهن استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: راه آهن قم به صلاحدید مسئولین از استان مرکزی جدا شده و با مدیریتی مستقل به کار خود ادامه میدهد.
وی افزود: محدوده جغرافیایی زیر پوشش اداره کل راه آهن قم، از خروجی ایستگاه رباط کریم تا خروجی ایستگاه ساقه به سمت اراک و از ورودی ایستگاه سپر رستم جدید تا خروجی ایستگاه شورآب به سمت اصفهان تعیین شده است.
مدیرکل راه آهن اراک ادامه داد: موقعیت جغرافیایی خاص شهر قم بهدلیل استقرار در مرکز دو محور اصلی شبکه ریلی یعنی مسیر تهران ـ قم ـ کرمان ـ بندرعباس و مسیر تهران ـ قم ـ اهواز ـ خرمشهر و قرار گرفتن در مسیر در حال احداث تهران ـ قم ـ اصفهان ـ شیراز ـ بوشهر به عنوان نقطه مرکزی کریدور شمال ـ جنوب، از حجم بالای ترافیک برخوردار است.
وی به میانگین عبور ریلی اشاره کرد و ادامه داد: عبور بیش از 50 رام قطار مسافری و 54 رام قطار باری در شبانه روز، وجود منطقه آزاد اقتصادی سلفچگان، حضور سالانه بیش از 15 میلیون نفر زائر و مسافر در این شهر و فاصله نزدیک قم با فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) از مهمترین دلایل تاسیس اداره کل جدید راه آهن قم است.
عامری به محدوده اطراف ریل قطار و خطراتی که ممکن است برای شهروندان ایجاد کند اشاره و ابراز کرد: برای حفظ حریم شهری و جلوگیری از خطرات با فاصله 13متر از اطراف ریل قطار، دیوار کشیده میشود تا مشکلاتی را برای کسانی که در حاشیه ریلهای قطار زندگی میکنند پیش نیاورد.
وی به افتتاح پروژه کمربند ریلی در قم اشاره کرد و گفت: با تکمیل این کمربند 35 دقیقه در وقت مسافران هنگام رسیدن به مقصد صرفه جویی میشود.
در پایان این مراسم فرشاد زادخور در حکمی به عنوان مدیر کل راه آهن قم معرفی شد. پیش از این راهآهن قم زیر پوشش اداره کل راهآهن استان مرکزی بود.
انتهای پیام/ی20