اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

مشکلات دانشگاه آزاد با رفتارهای احساسی حل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌‌های علمیه با تأکید بر حل مشکلات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متین و علمی گفت: رفتارهای احساسی در محیط‌های علمی کارآیی چندانی ندارد.

مشکلات دانشگاه آزاد با رفتارهای احساسی حل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز در دیدار دکتر فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌ با ابراز خرسندی از برنامه‌های جاری جدید دانشگاه آزاد خطاب به رئیس جدید دانشگاه اظهار داشت:‌ روحیه شما، به دیدگاه مراجع و حوزه بسیار نزدیک است و امید آن می‌رود که با جدیت، پسوند اسلامی این دانشگاه را تقویت کند.

وی به تلاش ریاست پیشین دانشگاه آزاد اسلامی در برطرف کردن مشکلات فرهنگی آن در دوره حضور خود در دستگاه قضایی کشور اشاره کرد و گفت: در آن زمان، هیئتی تشکیل شد و در این شورا مشکلات بررسی می‌شد و ریاست دانشگاه نیز در برطرف کردن آن‌ها اقدامات زیادی انجام داد.

مدیر حوزه‌‌های علمیه با بیان اینکه برخی دانشجویان با توان مالی بالا در دانشگاه آزاد حضور دارند، خاطر نشان کرد: ممکن است برخی از این دانشجویان، جوی غیر مذهبی را در دانشگاه‌ها به وجود آورند؛ در این شرایط برخی اساتید نیز با توجه به فضای موجود اظهار نظرهایی کنند و مباحثی مطرح کنند که مخالف اسلام و انقلاب باشد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، خدمات ارزشمندی از نظر علمی برای نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، این دانشگاه با 5/3 میلیون دانش‌آموخته و بیش از 5/1 میلیون دانشجو، ظرفیت عظیمی در نظام اسلام است که اگر فضای اسلامی آن تقویت شود، بالاترین خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات موجود در دانشگاه آزاد،‌ باید به صورت متین و علمی وارد عمل شد، تأکید کرد: رفتارهای احساسی در محیط‌های علمی، کارآیی چندانی ندارد؛ امروز چشم‌هایی به مسئولان این دانشگاه دوخته شده که برخی به دنبال موفقیت و برخی نیز مغرضانه خواهان شکست مدیریت آن هستند؛ بنابراین، نباید کارها را عجولانه و غیر علمی پیش برد.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط ریاست جدید دانشگاه آزاد با هیئت امنای دانشگاه گفت: باید با مسئولان و اساتیدی که از نظر اخلاقی و شرعی لایق حضور در این دانشگاه نیستند، قاطعانه برخورد شود.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به آمادگی حوزه‌ برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، نقش زیادی در نظام اسلامی ایفا می‌کند، بنابراین باید با تمام توان، از این ظرفیت برای تقویت نظام اسلامی استفاده کرد.

انتهای پیام/س30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول