اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

حضرت زهرا(س) بهانه خلقت بشریت است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: گردش عالم با معرفت و شناخت بر محوریت حضرت زهراست و با توجه به حدیث قدسی، آن حضرت سبب خلقت است.

حضرت زهرا(س) بهانه خلقت بشریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان بعدازظهر امروز در جمع بسیجیان و کارکنان سپاه این استان با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: آن بانوی فداکار به رغم مسائل و مشکلات مختلف چه در زندگی فردی و چه اجتماعی با رعایت حدود و شاخص‌های اسلامی و انسانی، مکتبی ماندگار از خود به جا گذاشتند.

وی افزود: انسان می‌تواند با تبعیت و الگوگیری از حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی خود را از هرگونه ناپاکی و آلودگی صیانت کند.

پورخاقان به مرزبندی در رفتار و برخورد شفیعه روز جزا، با مردان اشاره کرد و افزود: بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت زهرا(س) با حفظ حجاب و عفاف خود مرزها را حفظ  و کرامت‌ها را پاس می‌داشتند.

مسئول سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری به نقش محوری حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت پرداخت و گفت: حضرت على(ع) بخش زیادى از زندگى 9 ساله‌اش با حضرت فاطمه(س) را در میدان‌هاى جهاد و یا مأموریت‌هاى تبلیغى گذراندند و به دور از خانه و کاشانه خود بودند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) بدلیل شخصیت والایی که نزد خدا، پیامبر گرامی اسلام و حضرت علی(ع) داشتند عالی‌ترین الگو برای همه عالمیان است، گفت: گردش عالم با معرفت و شناخت بر محوریت حضرت زهراست و با توجه به حدیث قدسی، آن حضرت سبب خلقت است.

پورخاقان ادامه داد: بزرگان و علما در زمینه منزلت و شخصیت سبب خلقت حضرت فاطمه زهرا(س) مطالبی را بیان کرده‌اند ولی دسترسی به شناخت حقیقت واقعی آن بانوی نمونه جهان اسلام برای کسی جز پیامبر اعظم(ص) و امیرمومنان حضرت علی (ع) مقدور نیست.

وی به بعد معنوی، عرفانی و روحانی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: بعد معنوی، عرفانی و روحانی حضرت فاطمه(س) در سخنان و کلمات گوهربار ائمه اطهار(ع) مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول