اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالدران:

سیره حضرت زهرا(س) بایستی عملا" در جامعه پیاده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه چالدران گفت: تنها اشک ریختن و محزون بودن در ایام فاطمیه کافی نیست بلکه باید سیره حضرت زهراء(س) را به صورت عملی در جامعه پیاده کرد.

سیره حضرت زهرا(س) بایستی عملا" در جامعه پیاده شود

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حضرت زهرا مادر یازده امام معصوم و فرزند گرامی پیامبر(ص) است و از این لحاظ  از ارزش بالایی در نزد خداوند برخوردار است.

وی افزود: مرحوم شیخ طوسی در کتاب الامالی از امام عسکری (ع) روایتی را نقل می‌کند که آن بزرگوار می‌فرماید ما ائمه (ع) حجت‌های خدا بر خلق او هستیم و مادرمان فاطمه (س) حجت خدا بر ما است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: حضرت زهرا(س) محور است و حدیث نورانی قدسی نمایانگر شخصیت بی‌نظیر این بزرگوار است.

امام جمعه چالدران با بیان اینکه حضرت زهرا منشا وجودی عالم هستی است، گفت: در حدیث قدسی آمده است که اگر وجود نازنین حضرت زهرا(ص) به عنوان یک انسان کامل نبود حضرت علی(ع) و پیامبر(س) نبودند و حتی این عالم نیز نبود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه آن حضرت برای همه مردم یک الگو است، گفت: حضرت زهرا (س) یک انسان کاملی است و نه تنها برای زنان بلکه برای تمام مردم به عنوان الگو و سرمشق است اما به دلیل اینکه ذات حقیقی ایشان زن است پس برای زنان این امر نمود بیشتری می‌یابد.

وی تاکید کرد: رعایت حجاب و عفاف، همسرداری و تربیت فرزندان از مسئولیت‌های مهم و چه بسا خطیر زنان در جامعه است که آنها می‌توانند با درس گرفتن از حضرت زهرا که نمونه بارز یک بانوی پاکدامن و مادر بزرگوار است در این راه موفق شوند.

امام جمعه چالدران گفت: مسلمانان باید در گرامیداشت ایام فاطمیه توجه ویژه داشته باشند چرا که جایگاه حضرت زهرا(س) در پیشگاه خداوند به قدری بالاست که حضرت ولی‌عصر(عج)، منجی عالم بشریت، می‌فرمایند دختر رسول خدا(ص) برای من اسوه و سرمشق نیکو است.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه تنها اشک ریختن و محزون بودن کافی نیست بلکه باید سیره حضرت زهرا(س) را به صورت عملی در جامعه پیاده کرد که این سیره چیزی جز حجاب و عفاف دختران و زنان جامعه نیست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول