اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد

رشد 125 درصدی جمع‌آوری زکات در آبپخش

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش از رشد 125 درصدی جمع‌آوری زکات در آبپخش خبر داد.

رشد 125 درصدی جمع‌آوری زکات در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش احمد خرم‌روز بعد از ظهر امروز در همایش زکات دشتی اسماعیل خانی اظهار داشت: زکات یکی از مهم‌ترین فرایض دین مبین اسلام است که در سال‌های اخیر با همت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات بسیار مهمی در حوزه زکات انجام شده است.

وی افزود: یکی از عوامل مهمی که در گسترش فرهنگ زکات در جامعه تاثیرات فراوانی داشته نقش تبلیغی روحانیت در این زمینه بوده و در بخش آبپخش با تلاش‌های شبانه‌روزی و مستمر امام جمعه و روحانیون تبلیغی در حوزه زکات توانسته‌ایم نتایجی مطلوب در این عرصه به دست آوریم.

خرم‌روز با اشاره به رشد 125 درصدی جمع‌آوری زکات در آبپخش خاطر نشان کرد: در سال 89 میزان جمع‌آوری زکات در آبپخش 450 میلیون ریال بوده که این میزان در سال 90 به یک میلیارد و 150 میلیون ریال افزایش یافته است.

این مسئول اذعان داشت: روستای دشتی یکی از قطب‌های مهم بخش آبپخش در حوزه کشاورزی و تولید خرماست و باید با تلاش بیش از پیش در حوزه جمع‌آوری زکات میزان زکات روستای دشتی اسماعیل‌خانی را به طور مضاعف افزایش دهیم.

بخشدار آبپخش ادامه داد: وجود 150 هزار اصله نخل در روستای دشتی اسماعیل‌خانی از امتیازات بسیار خوب این روستا محسوب می‌شود که با بهره‌برداری مطلوب از نخیلات می‌توانیم میزان زکات جمع‌آوری شده در این روستا را افزایش دهیم.

خرم‌روز تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و آبیاری در حوزه نخیلات و اراضی کشاورزی این روستا بوده‌ایم و این امر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش حجم تولیدات محصولات کشاورزی این بخش شود.

بخشدار آبپخش گفت: کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان و شرکت سهامی آب‌منطقه‌ای با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد ریال در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و خواسته چندین و چند ساله کشاورزان این منطقه را مرتفع ساخته است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول