اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

زکات یکی از ابعاد اقتصادی دین اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: زکات یکی از ابعاد اقتصادی دین مبین اسلام است.

زکات یکی از ابعاد اقتصادی دین اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی بعد از ظهر امروز در همایش زکات در دشتی اسماعیل‌خانی اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت‌های حکومت اسلامی حاکمیت روح اسلام و قوانین و دستورات اسلامی در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: حاکمیت روح اسلام به معنای انجام و اجرای تمامی دستورات و جزئیات احکام دین مبین اسلام در جامعه اسلامی است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد تحقق این امر در جامعه بوده‌ایم.

رضایی اذعان داشت: اگر نماز و دین مبین اسلام به معنای حقیقی کلمه در جامعه حاکم شود تاثیرات فراوانی در جامعه اسلامی خواهد داشت و تمامی مشکلات و مسائل جامعه حل می‌شود.

رئیس ستاد احیاء زکات بخش آبپخش ادامه داد: زکات از مسائلی است که در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر آن شده و در قرآن کریم و احادیث و روایات پرداخت زکات از ویژگی‌های مؤمنین ذکر شده است.

رضایی در همین راستا بیان داشت: زکات یکی از ابعاد اقتصادی دین مبین اسلام است و اگر تمامی توانمندان و آحاد و اقشار جامعه در پرداخت زکات کوشا باشند شاهد فقر و تهی‌دستی در جامعه نخواهیم بود.

وی در ارتباط با اهمیت زکات در دین مبین اسلام تصریح کرد: در 26 جای قرآن کریم زکات و نماز قرین هم ذکر شده‌اند و این امر بیانگر اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام است.

امام جمعه آبپخش ابراز داشت: فراهم کردن شرایط مناسب برای پرداخت زکات از مسائل مهمی است که ستاد احیاء زکات باید بر آن توجه داشته باشد و در سال‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی در این راستا صورت گرفته است.

رضایی عنوان کرد: مراجع و علمای دین همواره بر پرداخت زکات تاکید داشته‌اند و در همین رابطه بیان شده، اگر کسی زکات اموالش را پرداخت نکند سایر اعمال دینی و نماز وی پذیرفته نمی‌باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول