اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

90 هزار دانش‌‌آموز با اصول مدیریت مصرف آب آشنا شدند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال بختیاری از آشنایی 90 هزار دانش‌آموز این استان با راه‌های مدیریت مصرف آب آشامیدنی در نوروز 91 خبر داد.

90 هزار دانش‌‌آموز با اصول مدیریت مصرف آب آشنا شدند

قاسمعلی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته در نوروز 91 این شرکت با مشارکت در پیک‌های نوروزی شش پایه آموزشی پیش دبستانی و کلاس‌های اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم دبستان دانش‌آموزان را با راه‌های مدیریت مصرف، مصرف بهینه و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب شرب آشنا کرد.

وی افزود: یادآوری فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، آشنایی دانش‌‎آموزان با روش‌های صحیح و غلط بودن استفاده از آب، آشنایی با روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب، آشنایی با جدول استاندارد سرانه مصرف آب در شبانه‌روز، آشنایی با ضررهای اقتصادی مصرف زیاد آب از مهمترین اهداف این طرح است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: هدف از کار فرهنگی انجام شده فرهنگ‌سازی در میان جامعه آموزش‌پذیر و فعال دانش‌آموزی و اثرگذاری آن در خانواده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری در ادامه اضافه کرد: امروزه نقش و اهمیت آب به عنوان حیاتی‌ترین عنصر در تداوم حیات جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست یا به عبارت دیگر هیچ یک از فعالیت‌های انسانی بدون در نظر گرفتن این مایه کمیاب و ارزشمند امکان‌پذیر نخواهد بود به گونه‌ای که ادامه زندگی متضمن وجود آب است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 248 روستای استان با مشکل آب آشامیدنی مواجه‌اند، گفت: بیشترین مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان لردگان است بر همین اساس لازم است تا تما‌م روستاییان نیز مصرف آب خود را مدیریت کنند و ضمن رعایت الگوی مصرف آب و تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف آب خود در فصل تابستان صرفه‌جویی را نیز مدنظر داشته باشند.

خدابخشی تصریح کرد: این در حالی ا‌ست که با صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان علاوه بر این که همیشه آب در دسترس داشته باشیم، دیگران را نیز از این مایه حیات بهره‌مند کنیم.

مدیرعامل آبفار چهارمحال و بختیاری با اعلام آخرین وضعیت آب شرب روستاهای استان گفت: در صورتی که خانوارهای روستایی در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند، مجبور به جیره‌بندی آب هستیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول