اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله اراکی:

ایثار و شهادت فرهنگ مقابله با سختی‌هاست

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ تحمل و مقابله با سختی‌ها است، اگر امت شاهد پرورش یافت زمینه برای برقراری حکومت عدل جهانی آماده خواهد شد.

ایثار و شهادت فرهنگ مقابله با سختی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در همایش ملی فرهنگ و ایثار که در سالن همایش‌های دانشکده اصول دین برگزار شد، اظهار داشت: واژه شهادت دو کاربری قرآنی و فقهی دارد، در فقه شهید به کسی گفته می‌شود که جان خود را در راه خداوند داده باشد.

وی با بیان اینکه معنای شهادت فراتر از کسی است که در راهی کشته می‌شود، بیان داشت: خداوند ابتدا در جریان تکامل جامعه بشری شاهدانی را برگزید که برترین آنها پیامبراکرم(ص) است و بعد از پیامبر اکرم ائمه اطهار(ع) و اوصیا دیگر شاهدان هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جامعه‌ای که شاهدان امت، شاهد پرورش می‌دهند آن امت تبدیل به امت شاهد خواهند شد، بیان داشت: یکی از برکات فرهنگ ایثار و شهادت پرورش شاهد در جامعه است، اگر شما شهید دادید و در راه مبارزه با ظلم سختی کشیدی برای این است که خداوند می‌خواهد جامعه شاهد پرورش دهد.

وی ادامه داد: اگر شما در راه مقابله با ظلم و دشمن زخمی دیده‌اید باید توجه داشته باشید که دشمن هم از شما زخم‌های بسیار زیادی خورده است و اینگونه نیست که شما همیشه پیروز و یا شکست خورده باشید.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت جامعه‌ای الگو پرورش می‌دهد، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ تحمل و مقابله با سختی‌هاست، اگر امت شاهد پرورش یابد زمینه برای برقراری حکومت عدل جهانی آماده خواهد شد.

دکتر عسکری رئیس دانشکده اصول دین نیز در این همایش با بیان اینکه ایثارگری از شاخصه‌های مهم جامعه اسلامی است، تصریح کرد: ایثارگری یکی از ارزش‌های جامعه اسلامی است و ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ضروریات محسوب می‌شود، ما باید افتخار کنیم که می‌توانیم از شهیدانی که جان خود را در راه خداوند فدا کرده‌اند تجلیل کنیم.

مهدی شهیدی دبیر این همایش نیز در سخنانی اظهار داشت: عنوان این همایش در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد پژوهشی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی توسط پژوهشگران و محققین کشور از این همایش صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 140 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 80 مقاله توسط کمیته داوران شایسته انتشار شناخته شد و همچنین مقرر شد از 10 مقاله برتر در همایش تجلیل شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول