اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان گلستانی انجام گرفت

رونمایی از ضریح امامزادگان عبدالله و فضل‎الله روشن‎آباد گرگان

خبرگزاری فارس: ضریح امامزادگان عبدالله و فضل‎الله (ع) روستای روشن‎آباد شهرستان گرگان بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

رونمایی از ضریح امامزادگان عبدالله و فضل‎الله روشن‎آباد گرگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در مراسم رونمایی از ضریح امامزادگان (ع) روستای روشن‎آباد گرگان اظهار داشت: با توجه به اینکه دیدگاه مردم نسبت به امامزادگان (ع) از جایگاه خاصی برخوردار است، لذا باید تلاش کنیم تا با تقویت خدمات عمرانی بقاع متبرکه میزان جذب و افزایش استقبال زائران را بیش از پیش داشته باشیم.

حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد با بیان اینکه سازمان اوقاف بر اجرای طرح جامع در امامزادگان تاکید دارد تصریح کرد: طرح جامع در امامزادگانی که گنجایش اجرا داشته باشند پیاده خواهد شد و امامزادگانی که قابلیت اجرا ندارند نیز از برگزاری طرح‎های تیپ بهره‎مند می‎شوند.

وی بیان داشت: یکی از اقداماتی که در راستای طرح جامع انجام می‎گیرد بحث ضریح مطهر امامزادگان (ع) است لذا با توجه به اعتقادی که مردم نسبت به ضریح‎ها دارند و این ضریح‎ها نیز حالت روحانی و معنوی در مردم ایجاد می‎کنند بنا داریم تا امامزادگانی که مستعد ساخت ضریح باشند این بستر برای‎شان فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان عنوان کرد: اکثر این همکاری‎ها با حمایت‎های مردمی انجام می‎شود و ممکن است اعتبارات کمی نیز در برخی موارد از سوی اوقاف و امور خیریه در اختیارشان انجام گیرد.

رئوف‎سیدنژاد خاطر نشان کرد: میزان اعتباری که از سوی مردم برای رونمایی از امامزادگان فضل‎الله و عبدالله(ع) روستای روشن‎آباد انجام گرفت حدود 350 میلیون ریال برآورد شده است.

وی در خصوص برگزاری برنامه‎های فرهنگی و عمرانی اوقاف و امور خیریه استان گلستان متذکر شد: از مهمترین برنامه‎هایی که در طول سال داریم طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و بصیرت عاشورایی در ایام محرم است که در هر یک از این طرح‎ها برنامه‎های متنوعی گنجانده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه‎ها، ایجاد مکان‎هایی برای پاسخگویی به سوالات شرعی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی و مشاوره خانواده از جمله برنامه‎هایی است که در اکثر امامزاده‎های استان به طور مستمر برگزار می‎شود. رئوف‎ سیدنژاد در پایان از همه کسانی که در ایجاد و ساخت ضریح امامزادگان فضل‎الله و عبدالله(ع) روستای روشن‎آباد مساعدت داشتند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول