اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واگذاری زمین به روستائیان بیکار

روستائیان بیکار در میانه شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان میانه از شناسایی روستائیان بیکار برای اشتغال آنان از طریق واگذاری زمین خبر داد.

روستائیان بیکار در میانه شناسایی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان میانه با تاکید بر اجرای سریع دستورالعمل بخش کشاورزی شهرستان، شناسایی اراضی ملی و دولتی در حداقل زمان ممکن، شناسایی فارغ‌التحصیلان جویای شغل، افراد کم زمین و افرادی که در روستاها ساکن بوده و کار و شغلی نداشته و واجد شرایط هستند را خواستار شد.

وی ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی موضوع جلسه در سطح روستاها توسط بخشداران، دهیاران و شوراها گفت: با توجه به اینکه موضوع بسیار گسترده بوده و سطح شهرستان وسیع است، از این رو مسئولیت پیگیری موضوع به بخشداران هر بخش تفویض خواهد شد تا در سطح بخش مربوطه جلسات فرعی کارگروه توسعه بخش کشاورزی تشکیل و تصمیمات مربوطه برای تصویب و اجرای نهایی به فرمانداری شهرستان اعلام شود.

خلفاپور بر اجرای قوانین با انعطافات قانونی برای اجرای سریع طرح توسعه بخش کشاورزی، توسعه اشتغال و تولید در سطح منطقه تاکید کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم در سال جدید از طریق توسعه بخش کشاورزی قدم‌های موثری در رفع بیکاری جوانان برداریم.

نادر زارع تالی مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت موضوع توسعه بخش کشاورزی شهرستان برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و افراد جویای کار ساکن در روستاها و روستائیان فاقد زمین و یا کم زمین اظهار کرد: این امر علاوه بر اشتغالزایی، در افزایش تولید محصولات کشاورزی مورد نیاز نیز مؤثر خواهد بود.

وی بر استعدادیابی و شناسایی اراضی ملی و دولتی مناسب و تخصیص اراضی قابل واگذاری که امکان تامین آب در آن وجود دارد تاکید کرد و افزود : قطعاً این مهم در اسرع وقت با همکاری و هماهنگی‌های لازم عملی خواهد شد.

مهندس زارع تالی با بیان اینکه 204 میلیارد تومان در جهت اجرای طرح‌های کشاورزی گلخانه، باغ و برای اراضی که به متقاضیان واگذار خواهد شد به عنوان تسهیلات به استان تخصیص یافته که پرداخت خواهد شد افزود: از نظر تامین و واگذاری تسهیلات مالی مشکلی برای کشاورزان وجود ندارد.

انتهای پیام/ خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول