اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری صورت می‌گیرد

میزبانی چرام از 2 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: 2 هزار دانش‌آموز استانی در مسابقات فرهنگی و هنری در چرام با هم رقابت خواهند کرد.

میزبانی چرام از 2 هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی

محمدقلی جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: سی‌امین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در رشته‌های قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام، خطاطی قرآنی و مداحی برای نخستین بار در چرام برگزار خواهد شد.

جمالی افزود: در این مسابقات یک هزار دانش‌آموز دختر و یک هزار دانش‌آموز پسر با هم رقابت خواهند کرد که در هر رشته سه نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی استقبال مردمی در هنگام ورود دانش‌آموزان، راهپیمایی قرآنی در سطح شهر و قربانی کردن گاو و گوسفند و فعالیت‌های فوق برنامه از جمله محفل انس با قرآن را از فعالیت‌های این نهاد دانست.

جمالی اهداف این مسابقات را ترویج احکام قرآنی، مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های قرآنی، ایجاد حس رقابت‌پذیری و ایجاد فضای قرآنی که پیام همدلی و معنویت و صفا را به جامعه تزریق‌ می‌کند، دانست.

وی بیان داشت: این مسابقات به صورت همزمان در تمامی رشته‌ها در دو بخش کتبی در مدرسه امام خمینی و شفاهی در مدرسه دخترانه زینب برگزار خواهد شد.

جمالی زمان آغاز این مسابقات را 23 فروردین ماه اعلام و تصریح کرد: 378 نفر از بین دانش‌آموزان استانی برای راهیابی به مسابقات کشوری انتخاب خواهند شد و هدایای ویژه‌ای به آن‌ها اهدا خواهد شد که هزینه این مسابقات با مشارکت مردم و اداره‌کل آموزش و پرورش تامین می‌شود.

وی اسکان این دانش‌آموزان را در مدارس شبانه‌روزی و مدرسه حضرت زینب چرام عنوان کرد.

جمالی در ادامه گفت: بیست و پنجمین دوره مسابقات علمی تخصصی مربیان تربیت بدنی در تاریخ بیستم فروردین ماه به صورت همزمان و هماهنگ با استان در هر منطقه برگزار می‌شود که در هر رده سنی یک نفر برگزیده و به مسابقات استانی راه پیدا می‌کند.

وی اهداف این مسابقات را کیفیت‌بخشی و تقویت درس تربیت بدنی، افزایش سطح آمادگی جسمانی و مهارتی معلمان تربیت بدنی، ارتقاء سطح علمی و به روز کردن دانش معلمان تربیت بدنی، ترویج و تقویت اجرای فعالیت‌های ورزشی بین معلمان تربیت بدنی و افزایش سطح نشاط و شادابی معلمان تربیت بدنی عنوان کرد.

جمالی در ادامه از برگزاری آزمون سرایداری در سطح این شهرستان خبر داد و افزود: 389 نفر در این آزمون با هم رقابت خواهند کرد که هفت نفر مرد و یک نفر خانم پذیرفته خواهند شد.

وی زمان توزیع کارت ورود به جلسه این آزمون را 15 و 16 فروردین اعلام کرد و گفت: این آزمون در تاریخ 18 فروردین برگزار می‌شود.

جمالی از برگزاری مسابقات قرآنی و احکام فرهنگیان در روز 17 فروردین خبر داد و اظهار داشت: این مسابقات در رشته‌های قرآن، احکام، نهج‌البلاغه، اذان و تفسیر در محل دارالقرآن امام محمد‌باقر برگزار می‌شود که از بین 100 نفر شرکت‌کننده در هر رشته یک نفر خانم و یک نفر آقا برای راهیابی به مسابقات استانی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/و۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول