اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نامه‌ای به فارس اعلام شد

واکنش خانواده‌های آسیب‌دیده در آتش‌سوزی‌های روستای بلوبین

خبرگزاری فارس: خانواده‌های‌ آسیب‌دیده در آتش‌سوزی‌های روستای بلوبین به اظهارات فرماندار ایجرود واکنش نشان دادند.

واکنش خانواده‌های آسیب‌دیده در آتش‌سوزی‌های روستای بلوبین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان در پی اظهارات فرماندار ایجرود در مورد آتش‌سوزی‌ها و تخریب‌های به وقوع پیوسته در روستای بلوبین خانواده‌ جعفری از اهالی این روستا توضیحی را در این زمینه به دفتر خبرگزاری فارس در زنجان ارسال کردند.

در این جوابیه آمده است: احتراما اینجانب علی و عباس جعفری پدر و برادران محمد و حسین جعفری شاکیان پرونده‌های مفتوحه در دادسرای ایجرود با 16 مورد اتفاق از قبیل آتش زدن منزل، تخریب کامل منزل، تخریب باغ و موتورخانه و پخش اعلامیه‌های تهدیدآمیز هستیم.

خواهشمند است به منظور تنویر افکار عمومی این موضوع در همان خبرگزاری منعکس شده و در ضمن مدارک کارشناسی و گزارش پلیس نیروی انتظامی در چند مورد و سه مورد سی‌دی (فیلم ضبط شده) دوربین مدار بسته به خبرگزاری ارسال می‌شود.

گفتنی است علی جعفری پیش از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 16 مورد آتش‌سوزی در روستای بلوبین اتفاق افتاده است که با شواهد به دست آمده این کار به صورت عمدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر چهار سکنه در این روستا زندگی می‌کنند که از این تعداد دو سکنه‌ پیر و سالخورده بوده و به دلیل شرایط خود اغلب اوقات را در منزل سپری می‌کنند.

جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در این روستا می‌گوید: از سال گذشته تاکنون آتش‌سوزی‌های بسیاری در این روستا اتفاق افتاده ولی به علت بی‌خبری ساکنان و نبود لوازمی از قبیل دوربین، متهمان پس از آتش زدن خانه مورد نظر از محل متواری می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از هر بار آتش‌سوزی در روستا شرح واقعه برای ماموران پاسگاه و کلانتری محل بازگو شده و پرونده‌ای برای آن تشکیل می‌شد افزود: به علت نبود مدارک، پرونده راکد باقی می‌ماند، چرا که اهالی روستا مدرکی برای اثبات حرف خود و آتش‌سوزی رخ داده در آن محل نداشتند.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از متهمان و افرادی که اقدام به آتش‌سوزی منازل می‌کرد، در حال حاضر در زندان به سر می‌برد ادامه داد: فردی که دستگیر شده عامل اصلی آتش‌سوزی نیست بلکه این فرد دست نشانده‌ عوامل اصلی این حوادث محسوب می‌شود.

وی کسی را به عنوان متهم اصلی در این ماجرا عنوان نمی‌کند، ولی سخن از اختلافی پنج ساله با یک فرد بساز و بفروش با ساکنان روستا را مطرح می‌کند.

جعفری با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون 16 مورد آتش‌سوزی در روستای بلوبین اتفاق افتاده است ادامه می‌دهد: در اثر این آتش‌سوزی‌ها چهار ساختمان به صورت کامل تخریب و دو ساختمان نیز کاملا سوخته‌ است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا روستا متروکه و خالی از سکنه است می‌گوید: درست است که روستا در زمستان دارای چهار سکنه است، ولی متروکه نیست و در حال حاضر 200 خانه مسکونی در این روستا ساخته شده است.

جعفری با بیان اینکه بسیاری از اهالی روستا در بهار و تابستان به روستا مراجعه و در آن ساکن می‌شوند افزود: با توجه به اقداماتی که دولت در راستای مهاجرت معکوس دارد، وقوع اینگونه حوادث تبلیغات منفی را در این زمینه به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز اقدام عملی از سوی مسئولان در این زمینه صورت نگرفته است تصریح کرد: امیدواریم مسئولان در این زمینه اقدامات عملی را انجام دهند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول