اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

5 بوستان جدید در شهرکرد ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: در سال جدید پنج بوستان جدید در شهرکرد مرکز این استان ایجاد می‌شود.

5 بوستان جدید در شهرکرد ایجاد می‌شود

حمید فتح‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تکمیل مراحل اجرایی احداث بوستان امیرکبیر، بوستان شهریار در محله میرآباد غربی، بوستان رودکی در محله میرآباد شرقی، بوستان فیض در مجموعه آپارتمان‌های فیض و بوستان خیابان معلم از جمله برنامه‌های این سازمان در سال جدید است.

وی کاهش اعتبارات فضای سبز شهرداری شهرکرد در سال جدید را از جمله مشکلات فراروی این سازمان برشمرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی بر آن است تا در سال جدید یک مترمربع به مجموع فضاهای سبز شهرکرد افزوده شود.

فتح‌اللهی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جدید، افزود: افزایش کیفیت فضای سبز، تکمیل تپه نورالشهدا در سطحی معادل 10 هکتار، بهبود عملکرد سایر بخش‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز، ایجاد پنج بوستان جدید در شهرکرد از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد در ادامه با اشاره به بروز خسارت‌های ایجاد شده در روز طبیعت در سطح پارک‌های شهرکرد، گفت: عمده مشکل ایجاد شده پراکندگی زباله‌ها در سطح پارک‌های شهرکرد بود که با وجود تعبیه سطل‌های زباله بسیار در سطح پارک‌ها و توزیع کیسه‌های زباله باز شاهد فراوانی پراکندگی زباله‌ها در سطح پارک‌ها و فضای سبز این شهر بودیم.

وی در ادامه همچنین با اشاره به نقش و جایگاه فضای سبز در بهبود زندگی شهری، گفت: برهمین اساس توسعه فضای سبز شهری یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر خدمات شهری شهرداری‌ها ‌و از مؤ‌لفه‌های مهم نظام زیستی شهرها و نیازهای اساسی جامعه شهری تحت عنوان یک زیرساخت شهری محسوب می‌شود.

فتح‌اللهی ادامه داد: بنابراین فضای سبز باید از لحاظ کمی و کیفی با نیازها و حجم فیزیکی شهر و متناسب با شرایط اکولوژیک ساخته و ایجاد شود که این امر نیازمند داشتن طرح تفصیلی و برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی و خط مشی‌های صحیح است.

وی گسترش فضای سبز شهری را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدون شهرداری دانست و گفت: افزایش سرانه فضای سبز شهری در توسعه شادی و نشاط اجتماعی بسیار اثرگذار است، به طوری که روحیه نشاط و شادی لازمه زندگی انسان‌ها و رشد و تعالی جامعه خواهد بود.

فتح‌اللهی فرآیند پایداری فضای سبز را مستلزم مشارکت جمعی همه شهروندان در حفظ و نگهداری آن دانست و گفت: با توجه به اینکه شهروندان، کاربران اصلی و استفاده‌کنندگان فضای سبز شهری هستند، بر همین اساس فلسفه ایجاد و توسعه فضای سبز، بهینه‌سازی فضای سبز انسانی و ارتقای شرایط سلامت جسمی و روحی آنان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول