اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قم اعلام کرد:

آمادگی بوستان‌‍‌های قم برای استقبال از زائران نوروزی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهرداری قم بوستان‌های سطح شهر را با تجهیزات کامل به منظور اسکان موقت زائران آماده می‌سازد.

آمادگی بوستان‌‍‌های قم برای استقبال از زائران نوروزی

جهانبخش نجف‌زاده امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدامات مختلف شهرداری در آستانه سال جدید اظهار داشت: شهرداری هر ساله برنامه‌هایی را در آستانه سال جدید با عنوان «طرح استقبال از بهار» اجرا می‌کند که این امر به طور ویژه از دو ماه گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به زائران، تامین مایحتاج ضروری، ایمنی و اسکان زائر، تغییر سیمای شهری، ارتقا سطح بهداشت عمومی شهر و زیباسازی محیط شهری از اهداف اجرای این طرح است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان داشت: رنگ‌آمیزی جداول تمام بلوارهای سطح شهر و مبلمان و المان‌های شهری آغاز شده و در برخی محل‌ها رو به پایان است.

نجف‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهرداری قم، بوستان‌های شهر را با تجهیزات کامل به منظور اسکان موقت زائران آماده می‌سازد.

وی با اشاره به آماده‌سازی سه بوستان فدک، بنیادی و امام رضا(ع) به منظور ایجاد استراحتگاه‌ موقت برای زائران گفت: آماده‌سازی این بوستان‌ها در ضلع جنوبی و شمالی بستر رودخانه، از چادر زدن مسافران و زائران جلوگیری می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: با توجه به اینکه رودخانه مسیر تردد آزاد خودروها است، زائران و مسافران باید نسبت به منظور حفظ ایمنی خود از چادر زدن در این مسیر خودداری کنند.

نجف‌زاده ابراز داشت: با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی اداره‌کل هواشناسی استان، در ماه‌های ابتدایی سال آینده میزان بارندگی نسبت به دیگر ایام بیشتر است و چادر زدن در مسیر رودخانه با خطراتی روبه رو خواهد بود.

به گفته وی، جلسات متعددی با مدیران و اعضا کمیته خدمات شهری و بهداشت که متشکل از 27 اداره استان هستند، به ریاست شهردار برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: بازدید میدانی و مستمر توسط مدیران از میادین و بوستان‌ها در سطح شهر در دستور کار  کمیته خدمات شهری قرار داشته و نسبت به وجود نواقص مختلف در بوستان‌ها اقدام شده است.

نجف‌زاده یادآور شد: بوستان فدک به صورت جایگاهی امن و کامل از لحاظ تجهیزاتی که زائران نیاز دارند، آماده‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدماتی مانند سرویس‌های بهداشتی و حمام، مکان‌های نشیمن و سکو، غرفه‌هایی به منظور عرضه مایحتاج مسافران و مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: علاوه بر بحث رنگ‌آمیزی، نقاشی‌هایی به صورت حجمی و معمولی توسط هنرمندان در شهر آغاز شده و توانسته در سیمای شهری تغییراتی ایجاد کند.

نجف‌زاده گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور پاکسازی تمام حاشیه‌های ورودی شهر و کمربندی‌های اطراف آن از نخاله‌های عمرانی و ساختمانی صورت گرفته است.

وی بیان داشت: اقدام اصلاح مسیر آب‌گذر در بستر رودخانه در زمینه فضای سبز صورت گرفته است که به طول هفت هزار و 200 متر با ایجاد آب نما با نورپردازی مطلوب در ایام عید به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول