اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد

آغاز معرفی واحدهای متقاضی احداث مولدهای برق به بانک

خبرگزاری فارس: ستاد تحول صنایع و معادن آغاز معرفی واحدهای تولیدی متقاضی احداث مولد برق CHP به بانک عامل برای دریافت تسهیلات را اعلام کرد.

آغاز معرفی واحدهای متقاضی احداث مولدهای برق به بانک

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، میزان تولید برق توسط این واحدها حدود 137 مگاوات پیش‌بینی و تأثیرپذیر بودن و نیاز هم‌زمان برق و حرارت در پروسه تولید واحد متقاضی از جمله شروط اصلی پرداخت این نوع تسهیلات است.

هدف از اعطای این نوع تسهیلات بالا بردن بهره‌وری انرژی در واحدهای صنعتی است و اعلام شده که با راه‌اندازی این طرح، در هر واحد صنعتی 40 درصد بهره‌وری انرژی افزایش پیدا می‌کند.

هم‌چنین کاهش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده از دیگر نتایج بالا رفتن بهره‌وری در واحدهای تولید عنوان و تصریح شده که در اختصاص بسته‌های بلند مدت حمایتی تولید از طرح‌هایی حمایت خواهد شد که به این اهداف نزدیک باشند.

بر پایه این گزارش محل تأمین اعتبار لازم برای این طرح صندوق توسعه ملی عنوان و اعلام شده: تسهیلات احداث مولدهای برق CHP حدود 90 درصد هزینه‌های طرح را پوشش می‌دهد و تلاش می‌شود با همکاری بانک صنعت و معدن زمان اعطای تسهیلات تسریع شود.

از مجموع 50 واحد متقاضی احداث مولد برق بیشترین تقاضا در صنایع نساجی، لبنیات، کاغذ، کاشی و سرامیک، آجر و سفال، سیمان و لبنیات و بیشترین متقاضیان احداث مولد برق کوچک در استان‌های خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، قزوین و اصفهان بوده که 17 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک صنعت و معدن معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول