اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نگرانی آمریکا از نزدیکی رابطه اخوان المسلمون مصر با ایران

خبرگزاری فارس: همزمان با معرفی "خیرت الشاطر"، معاون دبیرکل جماعت اخوان الملسمون برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، سفیر آمریکا در قاهره نسبت به هرگونه برقراری روابط با ایران به این جماعت هشدار داد.

نگرانی آمریکا از نزدیکی رابطه اخوان المسلمون مصر با ایران

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره،"آن پاترسون"، سفیر آمریکا در مصر در گفتگو با شبکه خبری مصری "سی‌بی‌سی" از نزدیکی جماعت اخوان المسلمون به ایران ابراز نگرانی کرد.

سفیر آمریکا در مصر ضمن دادن هشدار به جماعت اخوان المسلمون درباره برقراری رابطه با ایران گفت: واشنگتن از روابط جریان‌های اسلامگرای مصری با تهران ابراز نگرانی می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا در سراسر جهان حضور دارد و من از اینکه عده‌ای می‌گویند، آمریکا در کشورهای عربی در صدد توطئه است، تعجب می‌کنم.

پاترسون درباره کمک‌های مشکوک کشورش به برخی افراد و نهادها و گروه‌های جامعه مدنی مصر مدعی شد: سازمان‌هایی که از سوی امریکا به آنها کمک مالی شده است، در امور سیاسی دخالتی نداشته و هدف آنها آموزش و پیشبرد دموکراسی به شهروندان مصری و شناساندن حقوق سیاسی‌شان بوده است.

از سوی دیگر دادگاه عالی مصر روز اعلام کرد که جلسه محاکمه متهمان حادثه در ورزشگاه "پورت سعید" 29 فروردین برگزار خواهد شد.

طی حادثه ورزشگاه پورت سعید پس از بازی دو تیم فوتبال مصری هواداران هر دو تیم به جان یکدیگر افتادند و به دنبال آن 73 نفر کشته و بیش از یک‌هزار نفر مجروح شدند.

تحقیقات درباره این علت این حادثه نشان  از وجود ایادی خارجی از جمله موساد و توطئه سران سابق رژیم مبارک و همچنین جمال مبارک، پسر حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع و سوزان مبارک، همسر وی داشت.

اما در ادامه اعتراض به نحوه تشکیل مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید مصر گفته شده که جمعیت "مسیحیان قبطی" مصر در اعتراض به حضور 70 درصدی احزاب اسلام‌گرا در این مجلس از عضویت در آن استعفا دادند.

حضور اکثریت اسلام‌گرایان و نحوه انتخاب مجلس موسسان مصر مورد اعتراض بسیاری از احزاب لیبرال و همچنین قبطی‌های مصر بوده است، این درحالی است که خبرهایی مبنی بر عدم حضور نماینده‌ای از شیعیان مصر در این مجلس و اعتراض شیعیان مصری به این مسئله هم منتشر شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول