اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات اعضا و هواداران اخوان‌المسلمون مصر علیه شورای عالی نظامی

خبرگزاری فارس: هزاران نفر از اعضا و هواداران جماعت اخوان‌المسلمون مصر با برگزاری تظاهراتی در شهر اسکندریه، در شمال این کشور علیه شورای عالی نظامی حاکم بر مصر شعار داده و خواستار کناره‌گیری این شورا از قدرت شدند.

تظاهرات اعضا و هواداران اخوان‌المسلمون مصر علیه شورای عالی نظامی

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، هزاران نفر از اعضا و هواداران جماعت اخوان‌المسلمون مصر با برگزاری تظاهراتی در اسکندریه، یکی از شهرهای شمال این کشور علیه شورای عالی نظامی حاکم بر مصر شعار داده و خواستار کناره‌گیری این شورا از قدرت شدند.

تظاهرات‌کنندگان مصری با در دست داشتن پرچم این کشور و پارچه‌ نوشته‌هایی تاکید کردند، اجازه نمی‌دهند شورای عالی نظامی مصر به حاکمیت خود بر این کشور ادامه دهد.

شورای عالی نظامی مصر مسئولیت اداره این کشور در دوره انتقالی و از زمان سرنگونی رژیم حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مخلوع مصر بر عهده دارد.

تظاهرات‌کنندگان مصری همچنین شعارهایی در مخالفت با شورای نظامی و دولت انتصابی کمال الجنزوری، نخست‌وزیر دولت انتقالی این کشور سردادند.

تظاهرات اعضا و هواداران جماعت اخوان ‌المسلمون مصر در راستای طرح اخیر این کشور برای برکناری دولت انتصابی الجنزوری و انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان و آنچه نجات مصر خوانده شده، برگزار می‌شود.

از سوی دیگر دانشگاه الازهر اعلام کرد که در نشست‌های مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید مصر شرکت نخواهد کرد و دلیل این اقدام را بی‌احترامی مجلس و ندادن بهای و ارزش واقعی در خور الازهر بیان کرده است.

الازهر دومین نهاد بزرگ مصر است که کناره‌گیری خود را از مجلس موسسان تدوین قانون اساسی جدید مصر اعلام می‌کند و پیش از آن دادگاه عالی قانون اساسی این کشور نیز کناره‌گیری خود از این مجلس را اعلام کرده بود.

احزاب لیبرال، چپ و بسیاری از شخصیت‌های مستقل مصری نیز در اعتراض به سیطره حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمون و حزب سلفی نور بر مجلس موسسان از شرکت در نشست‌های این مجلس انصراف داده بودند.

اما شورای نظامی مصر روز گذشته نشستی با حضور روسای 18 حزب این کشور از جمله حزب‌های آزادی و عدالت، نور و همچنین احزاب لیبرال و چپ مصری برای بررسی بحران کنونی این کشور برگزار کرد.

شماری از شخصیت‌های مصری و جنبش‌ها و احزاب سیاسی این کشور با ارائه شکوائیه به دادگاه عالی اداری مصر اعتراض خود را به نحوه انتخاب اعضای مجلس موسسان مصر اعلام کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول