اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عضو ارشد سابق اخوان‌المسلمون نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

خبرگزاری فارس: پس از "ایمن نور"، رئیس حزب الغد "عبد المنعم ابو الفتوح" از مسئولان ارشد سابق جماعت اخوان المسلمون نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری مصر را رسما اعلام کرد.

عضو ارشد سابق اخوان‌المسلمون نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر شد

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "عبد المنعم ابو الفتوح"، از مسئولان ارشد سابق جماعت اخوان المسلمون مصر روز گذشته ( پنج شنبه) نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را رسما اعلام کرد.

ابو الفتوح برای نام ‌نویسی جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر 40 هزار امضا از شهروندان این کشور جمع‌آوری کرده است.

قانون کنونی انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزدهای این انتخابات را ملزم می‌کند که مورد تایید و حمایت یکی از احزاب حاضر در پارلمان یا 30 نماینده پارلمان یا 30 هزار شهروند مصری از 15 استان این کشور باشند.

ابو الفتوح را باید از جمله برجسته‌ترین نامزدهای اسلام‌گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر برشمرد و پیش‌بینی می‌شود، از جریان‌های اسلام‌گرای این کشور "حازم ابواسماعیل"،‌ "محمد سلیم العوا" و "باسم الخفاجی" نیز نامزدی خود را در این انتخابات اعلام کنند.

ابو الفتوح پیش از این عضو ارشد جماعت اخوان‌ المسلمون بود، اما به خاطر پافشاری جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر، عضویت خود در جماعت را به دلیل مخالفت اخوان المسلمون با داشتن نماینده در این انتخابات لغو کرد.

نامزدی ابو الفتوح در انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی اعلام می‌وشد که روز گذشته "ایمن نور"، رئیس حزب الغد نیز نامزدی خود در این انتخابات را اعلام کرد.

تاکنون "عمرو موسی"، دبیرکل سابق اتحادیه عرب به عنوان نامزد مستقل،‌ "احمد الصعیدی" از حزب ملی مصر، "محمد فوزی" از حزب نسل دموکراتیک، "ابوالعز الحریری" از ائتلاف مردمی سوسیالیست و‌ "حسام خیر الله" از حزب آشتی دموکراتیک نامزدی خود را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر اعلام کرده‌اند.

انتظار می‌رود که "حمدین صباحی" و "هشام البسطویسی" نیز نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری مصر را اعلام کنند که قرار است، 23 و 24 می برگزار شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول