اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد خبر داد

تحویل 186 هکتار اراضی به عشایر تربت‌کندی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد از تحویل 186 هکتار اراضی کشاورزی منابع طبیعی به عشایر ساکن روستای تربت‌کندی خبر داد.

تحویل 186 هکتار اراضی به عشایر تربت‌کندی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید قائم مقام جهاد کشاورزی استان اردبیل در طرح اسکان عشایر در پارس‌آباد اظهار داشت: این اراضی توسط امور آب و اجرای طرح‌های پایاب سدهای در دست احداث به شکل مناسب آبیاری شده و برای زراعت در اختیار عشایر واجد شرایط این منطقه قرار می‌گیرد.

وی به اجرای موفق طرح اسکان عشایر در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: در این زمینه برخی اقدامات و فعالیت‌ها تاکنون انجام شده و شاهد اسکان یافتن بسیاری از عشایر محدوده‌نشین کشت و صنعت مغان و پارس هستیم.

کریمی تصریح کرد: ‌در کنار واگذاری اراضی کشاورزی به عشایر واجد شرایط سکونت‌گاه‌هایی نیز برای آنها تعریف شده که با همکاری بنیاد مسکن و اعطای وام و تسهیلات بانکی ساخت و سازها در حال انجام است.

به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد یکی از اهداف کارگروه توسعه کشاورزی را در سال‌جاری پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه پایاب سدها و واگذاری اراضی قابل کشت به روستاییان و عشایر منطقه توصیف کرد و ادامه داد: شهرستان پارس‌آباد با توجه به استعداد خوب در کشت و تولید محصولات آبی یکی از قطب‌های مناسب توسعه این بخش در استان است.

در شهرستان کوثر نیز فرماندار این شهرستان در جلسه توسعه کشاورزی مهم‌ترین اولویت‌های این بخش را رفع بیکاری با توسعه بخش کشاورزی و باغات اعلام کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی اراضی میزان بهره‌وری در تولیدات بخش کشاورزی 40 درصد افزایش یافته است.

سعدالله رئیس‌ساداتی افزود: این شهرستان محور اصلی توسعه خود را کشاورزی و باغداری معرفی کرده و معتقدیم با تکمیل سد کوثر و بهره‌برداری از آن در سال‌جاری بتوانیم بخش عظیمی از پایاب سدها را با شیوه آبیاری مدرن سیراب کنیم.

وی این اقدام را زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی به عنوان محور رفع بیکاری و تحرک و تولید بیشتر اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت:‌برای رسیدن به خودکفایی واقعی در کشور و تکیه بر تولید ملی باید از بخش کشاورزی حمایت‌های لازم انجام شود.

رئیس‌ساداتی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در سال تولید ملی همه باید در یک بسیج همگانی دست به دست هم دهیم تا در سنگر برطرف کردن معضل بیکاری، افزایش بهره‌وری، رونق اقتصادی و تولید داخلی از بخش کشاورزی حمایت همه‌جانبه داشته باشیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول