اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم خبر داد

اسکان 112 هزار نفر در بقاع متبرکه قم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 112 هزار نفر در چهار بقعه متبرکه استان قم اقامت کرده‌اند.

اسکان 112 هزار نفر در بقاع متبرکه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم محمدحسین امین‌جعفری اظهار کرد: تا پایان روز نهم تعطیلات نوروزی حدود 274 هزار نفر در مدارس استان قم اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: آمار اسکان در استان قم طی این مدت حدود یک میلیون و 400 هزار نفر است که از این میان سهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 640 هزار نفر بوده است که از طریق هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، کمپ‌ها و منازل استیجاری صورت گرفته است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین استان قم تعداد خانه‌های استیجاری دارای مجوز در قم را 100 باب ذکر کرد و گفت: تاکنون بیش از 800 چادر در بوستان فدک نصب شده و 350 هزار نفر در این مکان اقامت کرده‌اند ضمن اینکه 112 هزار نفر نیز در چهار بقعه متبرکه که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه سامان‌دهی شده اقامت گزیده‌اند.

وی ابراز کرد: کمیته اسکان ستاد تسهیلات زائرین تمام مراجعه‌کنندگان را برای اسکان در اماکنی چون مدارس، نمازخانه‌ها و سالن‌های ورزشی راهنمایی کرده است.

امین‌جعفری از توزیع 97 هزار پرس غذای رایگان در میان فرهنگیان ساکن در مدارس قم خبر داد و افزود: طی همین مدت 26 هزار پرس غذا نیز با قیمت تمام شده در اختیار مراجعه‌کنندگان به مراکز آموزش و پرورش و خانه‌های معلم گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به توزیع روزانه 130 بن غذای تبرکی حرم حضرت معصومه(س) در میان ساکنان مدارس استان قم گفت: امیدواریم در سال آینده همه مدارس زیرپوشش طرح‌های فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین قرار گیرند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول