اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دمکراسی دینی جهان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین و بزرگ‌ترین دمکراسی دینی در جهان است.

جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین دمکراسی دینی جهان است

حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: 12 فروردین سالروز انتخاب جمهوری اسلامی با رأی اکثریت مردم و اعلام بزرگ‌ترین دمکراسی دینی در سراسر جهان است.

 

* 12 فروردین شکستی فراموش‌ناشدنی برای دنیای غرب بود

امام جمعه گچساران افزود: 12 فروردین 58 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران بود.

موسوی گفت: با رأی قاطع مردم انقلابی و آگاه ایران و با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، روزی جاودان در تاریخ بشریت ثبت شد.

وی یوم‌الله 12 فروردین را روز وحدت ملی ایرانیان و روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی حکومتی الهی بوده که تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات‌بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد.

این مقام مذهبی و علمی گچساران 12 فروردین را سرآغازی بر حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران زر پرست و زور‌مدار عنوان کرد.

موسوی یادآور شد: انتخاب حکومت اسلامی با عنوان جمهوری اسلامی شکستی سخت و فراموش‌ناشدنی برای استکبار و سلطه‌گران غربی بود.

وی 12 فروردین را عید بزرگ ملت مسلمان ایران عنوان کرد و تقارن عید نوروز و روز جمهوری اسلامی را از زیباترین عیدهای ملت مسلمان ایران دانست.

 

* نحسی روز 13 برگرفته از فرهنگ غلط غرب است

امام جمعه گچساران با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت گفت: در فرهنگ ایرانی هیچ یک از روزهای سال بد یمن یا شوم شمرده نشده است.

موسوی ادامه داد: هر یک از روزهای هفته دارای نام مخصوص به خود بوده و در فرهنگ ایرانی 13 هر ماه خورشیدی در کارگاه تقویم یا گاه‌شمار نیمروز نام دارد.

وی گفت: مطالعات بعضی از گیاه‌شناسان در زمینه مسائل زیست محیطی نشان داده است که در طول یکسال در روز 13 فروردین بویی از گل‌ها متصاعد می‌شود که برای بدن انسان مفید است.

این مسئول در گچساران فرهنگ رواج‌یافته درباره نحسی روز 13 را برگرفته از فرهنگ غرب دانست و افزود: فرهنگ نحس بودن عدد 13 در زمان قاجاریه توسط غربی‌ها با پلاک‌بندی منازل و ترویج عدد 1+12 به جای عدد 13 رواج یافت.

موسوی با بیان اینکه 13 فروردین روز انس انسان‌ها با طبیعت است، گفت: طبیعت یکی از ویژگی‌های عید نوروز بوده که در روز 13 فروردین انسان‌ها را از زیر سقف خانه‌هایشان خارج کرده و به دامان سرسبزی و طبیعت می‌کشاند.

وی با تأکید بر استفاده همه مردم از هوای پاک و طبیعت در این روز و رعایت اخلاق اسلامی توصیه کرد: اگر به 13 بدر برویم و مرتکب گناه بشویم بهتر است در خانه بمانیم.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول