اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

50 هزار گردشگر نوروزی وارد پارس‌آباد شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 50 هزار مسافر و گردشگر داخلی وارد شهرستان پارس‌آباد شدند.

50 هزار گردشگر نوروزی وارد پارس‌آباد شدند

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل ولی کریمی ظهر امروز در جریان بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب و طبیعت سرسبز از آغازین روزهای تعطیلات نوروزی تا پایان دهم فروردین پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بوده که از دو محور ورودی به این شهرستان وارد شدند.

وی تصریح کرد: بخش عظیمی از مسافران از محور پارس‌آباد ـ بیله‌سوار و بخش دیگری نیز از محور سربند پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر وارد این شهرستان شمالی استان شدند تا از آب و هوا و مناظر دیدنی و تاریخی این شهرستان بازدید کنند.

کریمی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که 30 اثر تاریخی در این شهرستان در این ایام پذیرای مسافران و گردشگران بوده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد آثار تاریخی و باستانی 10 اثر به ثبت ملی رسیده و 20 اثر نیز در انتظار ثبت ملی است.

این مسئول از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان قلعه اولتان، تپه نادری، کشتزارهای کشت و صنعت مغان و پارس و همچنین شهرک شهید غفاری را یادآور شد و اضافه کرد: از 50 هزار مسافر و گردشگر ورودی بیش از 41 هزار و 700 نفر از شهرک شهید غفاری پارس‌آباد، مناطق حاشیه رود ارس، تپه نادری و باغات میوه کشت و صنعت مغان و پارس بازدید کرده و از زیبایی‌های این مناطق بهره گرفتند.

وی با یادآوری این‌که علاوه بر هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر تعداد هفت واحد آموزشی نیز در قالب 150 کلاس درس پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است، ادامه داد: ما در شهرستان پارس‌آباد سه مورد مهمان‌‌پذیر، سه مورد هتل و بخشی از مهمانسرای ادارات را برای این ایام مهیا کردیم تا زمینه سکونت و اقامت راحت مسافران و گردشگران بهتر و شایسته فراهم شود.

به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد در ادامه سخنان خود از ورود 80 هزار مسافر نوروزی در سال گذشته به پارس‌آباد خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم این میزان ورودی 15 درصد افزایش پیدا کند.

7 منطقه گردشگری در نیر واقع شده است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر افزود: از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت مورد آن در شهرستان نیر واقع شده است.

ایرج سفیدکار در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نیر تصریح کرد: این مناطق همه ساله شاهد سیل عظیمی از مسافران و گردشگران است و دو منطقه بولاغلار و نوالر در این ایام بیشترین حجم مسافران و گردشگران را پذیرا بوده است.

وی موزه میراث فرهنگی این شهرستان را از دیگر مقصد گردشگران توصیف کرد و ادامه داد: در این موزه 120 اثر تاریخی که متعلق به قبل از اسلام و دوره صفویه است، نگهداری می‌شود و مسافران و گردشگران می‌توانند از زیبایی‌های آن استفاده کنند.

سفیدکار همچنین آثار تاریخی بوینی‌یوغون، غارها و کاروانسراهای تاریخی و همچنین آب‌های گرم و سرد معدنی در این شهرستان را از دیگر مقاصد گردشگران توصیف کرد و بیان داشت: در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شده تا میزان ورود گردشگران افزایش پیدا کند.

این مسئول از تدارک پنج مدرسه در قالب 55 کلاس درس و برخی از مهمانسرای ادارات برای پذیرایی و اسکان گردشگران خبر داد و تصریح کرد: ما با تمام توان خود در ستاد تسهیلات در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی هستیم.

ورود 16 هزار مسافر نوروزی به ستاد اسکان فرهنگیان اردبیل

رئیس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز از پذیرش 16 هزار مسافر نوروزی از سراسر کشور در ستادهای اسکان فرهنگیان استان اردبیل خبر داد.

فراهم احمدی ظهر امروز در جریان بازدید فرماندار اردبیل در ستاد اسکان فرهنگیان در اردبیل اظهار داشت: در 10 روز سپری شده از تعطیلات نوروزی بیش از یک هزار و 600 نفر مسافر در قالب 350 خانوار در ستاد اسکان استان پذیرش و خدمات مطلوب به آنها ارایه شده است.

وی اغلب پذیرش‌ها را مربوط به ستاد اسکان اردبیل، سرعین، نیر، مشگین‌شهر و بیله‌سوار توصیف کرد و افزود: در همین مدت برای مسافران فرهنگی هفت هزار پرس غذای گرم رایگان توزیع شده است.

فرماندار اردبیل نیز در این بازدید با قدردانی از مهیا شدن 500 کلاس درس در سطح استان به ویژه فعالیت مطلوب ستاد اسکان در اردبیل در پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی خاطر نشان کرد: این اقدام اسباب آرامش و رفاه فرهنگیان ارزشمند را فراهم کرده است.

یوسف اکبری اضافه کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده است به اشکال مختلف مسافران و گردشگران نوروزی با امکانات و تجهیزات مناسب تکریم شده و از آنها پذیرایی شایسته به عمل آید.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول