اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران:

آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر در مازندران گفت: :تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.

آمار مسافران ورودی به مازندران از مرز 12 میلیون نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نقی کلانتری بعدازظهر امروز در حاشیه نشست اجرایی ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ورودی مسافران به مازندران به 12 میلیون و 560 هزار و 232 نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه رشد حدود 15 درصدی را در ورود مسافران به استان شاهد هستیم، ادامه داد: 8 میلیون و 125 هزار و 542 مسافر در استان اقامت کرده‌اند که رشد 8.5 درصدی را به همراه دارد.

کلانتری با بیان اینکه تاکنون 25 هزار و 343 مورد بازدید انجام شده که رشد 7.5 درصدی دارد، گفت: میزان تشویق‌ها 24 درصد و میزان تذکرها هم 42 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد بیش از 13 درصدی مسافران هوایی با 8 هزار و 219 نفر مسافر، تصریح کرد: مسافران ریلی با 68 درصد رشد به 66 هزار و 602 نفر افزایش یافته است.

کلانتری با بیان اینکه بیشترین ورودی مسافر به استان با اتوبوس بوده که رشد 56 درصدی دارد، متذکر شد: ورودی مسافران با خودروهای شخصی رشد 11.5 درصدی دارد.

وی با اشاره به رشد 27 درصدی تورهای ورودی به استان، اضافه کرد: استفاده از سفر کارت در استان 19 درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی و شکایت‌های گزارش شده، کاهش نیم درصدی داشته‌اند.

وی با اشاره به کاهش مصرف 7.5 درصدی بنزین معمولی در استان، بیان داشت: کاهش مصرف بنزین به علت استفاده از سی. ان.جی است و روزانه 700 هزار کیلو سی.ان.جی در استان مصرف می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه چادرهای نصب شده در پارک‌های جنگلی کاهش 22 درصدی دارند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مسافران نوروزی به ویلاهای استیجاری شناسنامه‌دار هدایت شدند استفاده از چادرهای مسافرتی کاهش یافت.

وی یادآور شد: ‌بیش از 7 میلیون نفر از مراکز فرهنگی و بناهای تاریخی بازدید کرده‌اند که رشد 25 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

کلانتری با اشاره به اجرای 182 برنامه فرهنگی و جنگ شادی و رشد 18 درصدی نمایشگاه‌های فرهنگی و صنایع دستی، گفت: ‌304 مورد مصاحبه صدا و سیما با مسئولان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی انجام شده که رشد 43 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 800 خبر توسط رسانه‌های استان در رابطه با ستاد تسهیلات سفر مازندران منتشر شده، بیان داشت: ‌انتشار این میزان اخبار از رشد حدود 100 درصدی برخوردار است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول