اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

ترخیص بیش از 19 هزار خودرو از گمرک استان قم

خبرگزاری فارس: مدیر کل گمرک استان قم گفت: سال گذشته 19 هزار و 153 دستگاه خودرو از طریق گمرک استان قم ترخیص شد و توانستیم رتبه اول کشوری در این خصوص را کسب کنیم.

ترخیص بیش از 19 هزار خودرو از گمرک استان قم

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: گمرک به عنوان دستگاه حاکمیتی و نظارتی در کنار دیگر بخش‌های اقتصادی فعالیت می‌کند.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های گمرک قم در سال گذشته پرداخت و افزود: سال گذشته همه دستگاه‌های اقتصادی کارهای زیبایی داشتند و با توجه به اینکه استان قم در مسیر توسعه حرکت کرده از کاروان توسعه عقب نمانده است.

مدیر کل گمرک استان قم ابراز کرد: سال گذشته در صادرات بیش از 43 تن کالا به ارزش 13 میلیون دلار به کشورهای عراق و افغانستان صادر کردیم که نسبت به مدت مشابه سال 89، 13 درصد رشد داشتیم که این دستاورد خوبی برای استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: هدفی که ما برای استان تعیین کردیم 50 درصد بود که فکر می‌کنم به این هدف رسیدیم.

ذاکری عنوان داشت: همچنین سال گذشته در بخش ترانزیت بیش از 81 هزار تن کالا به ارزش 604 میلیون دلار از گمرکات کشور ترانزیت شد که در مقایسه با 11 ماهه سال 89 از نظر ارزشی 32 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بخش واردات نیز نسبت به 11 ماهه سال 89 بیش از 84 هزار تن کالا به ارزش بیش از 105 میلیون دلار از گمرکات استان وارد شده که از نظر وزن چهار درصد و از نظر ارزش پنج درصد کاهش داشته است در حالی‌که بیشتر واردات ما مواد اولیه به منظور تولیدات کارخانه‌های استان است.

مدیر کل گمرک استان قم اظهار کرد: سال گذشته با توجه به ترخیص 19 هزار و 153 دستگاه خودرو توانستیم رتبه اول در ترخیص خودروی کشور را کسب کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این رکورد را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه گمرک استان کارنامه درخشانی در سال جهاد اقتصادی داشته است گفت: در آینده پروژه‌های مهمی چون دسترسی به ریل راه آهن کشوری و استفاده از مزیت حمل و نقل کشوری در دستور کار داریم.

ذاکری تاکید کرد: همچنین طرح جامع گمرک را در سال جاری پیگیری می‌کنیم که نخستین گام ورود شاخه‌های ریل راه آهن به درون محوطه گمرک است که در مرحله محوطه‌سازی کامپیوتری قرار دارد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول