اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان قم خبر داد

عملیاتی کردن طرح جامع گمرک در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به پیگیری طرح جامع گمرک در سال گذشته گفت: با جانمایی صورت گرفته این طرح در سال جاری صددرصد عملیاتی خواهد شد.

عملیاتی کردن طرح جامع گمرک در سال 91

احمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نامگذاری امسال به نام«تولید ملی؛ حمایت از سرمایه و کار ایرانی» اظهار داشت: شعار امسال به نوعی تکمیل‌کننده شعار و نامگذاری سال قبل است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری توجهات خاصی به همه دستگاه‌های نظام داشتند و این نامگذاری از سه بعد واحدهای تولیدی، دستگاه‌های اقتصادی و مردم قابل بررسی است.

مدیرکل گمرک استان قم با تبیین هر یک از این سه بخش عنوان کرد: دستگاه‌های اقتصادی نباید این نامگذاری را به دید شعار ببینند بلکه باید آن را جدی گرفته و به سمت حمایت از تولید ملی بروند و تمام همت خود را به منظور ایجاد بسترهای تولید ملی به کار گیرند.

وی تصریح کرد: زمانی که حمایت همه‌جانبه از تولیدکننده داشته باشیم با برنامه‌ریزی‌های درست خواهیم توانست این شعار را عملیاتی کنیم.

ذاکری با اشاره به پروژه‌های عمرانی گمرک در سال 90 آنها را زیرساختی عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها در سال 91 حالت اجرایی پیدا خواهد کرد و با تکمیل آن تولید ملی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی از عملیاتی کردن طرح جامع گمرک در سال جاری خبر داد و افزود: برای این پروژه، 40 هکتار زمین در اختیار داریم که با توجه به قرار گرفتن در مجاورت ریل راه آهن، نزدیکی به پایتخت و بند 18 مصوبه کارگروه دولت در خصوص انتقال گمرکات تهران به خارج از شهر احداث می‌شود.

مدیرکل گمرک استان قم در مورد اعتبار این طرح گفت: موافقت 50 میلیون تومانی برای طراحی و جانمایی گرفتیم اما تنها برای انشعاب ریل راه آهن حداقل 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که هم استان و هم گمرک ایران حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما حضور بخش خصوصی در گمرک و واگذاری اموری چون تخلیه و بارگیری به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است.

ذاکری تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده، مثبت بودیم و باید تلاش کنیم تراز مثبت را حفظ کرده و حتی افزایش بدهیم.

وی بخش دوم سخنان رهبری را متوجه فعالان اقتصادی دانست و گفت: فعالان اقتصادی این پیام را باید بیشتر مورد توجه قرار داده و از موقعیت و فرصت به دست آمده استفاده کرده و سرمایه‌گذار ایرانی هم از بسترهایی که دولت ایجاد می‌کند به نحو احسن استفاده کند.

مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: تولیدکننده داخل باید کالایی تولید کند که هم از نظر کیفیت در سطح بالا بوده و هم از نظر قیمت قابل رقابت با مشابه خارجی باشد.

وی با اشاره به روحیه خلاق ایرانیان گفت: واحد تولیدی باید توجه داشته باشد که محصولی را تولید کند که در کوتاه مدت افراد زیادی را به خود جذب کند و حتی برندسازی کند تا آن محصول برای همیشه در اذهان مردم ماندگار شود.

ذاکری شاخه سوم پیام نوروزی رهبری را مردم دانست و گفت: اگر کالای ایرانی با کیفیت و دوام بالا تولید شود مردم هم اعتماد کرده و به سمت استفاده از کالای ایرانی می‌روند و این در درازمدت تبدیل به فرهنگ می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم باید حمایت خود را با خرید کالای داخلی نشان دهند و دولت و دستگاه‌های اجرایی هم باید دست به دست هم داده و با حمایت‌های خود تولیدکننده داخلی را به سمت برندسازی و تولید محصول با کیفیت سوق دهند.

مدیرکل گمرک قم با بیان اینکه خرید محصول داخلی سبب رونق اقتصادی کشور شده و به نوبه خود اشتغال مولد ایجاد خواهند کرد گفت: اگر مردم، مسئولان و تولیدکنندگان وظایف خود را به درستی انجام دهند، این چرخه خواهد چرخید و مشت محکمی به دهان دشمنان خواهد زد و اشتغال کشور هم حل خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول