اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین روز نوروز 91

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کاشان در باغ فین برپا شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کاشان در باغ فین این شهرستان در هشتمین روز از نوروز 91 خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کاشان در باغ فین برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حسین یزدان‌مهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه که تا 15 فروردین ‌ماه ادامه دارد، تعداد 21 غرفه صنایع دستی تحت نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محصولات فرهنگی و سوغات کاشان به نمایش گذاشته شده است.

وی پوشاک اقوام ایرانی، رودوزی سنتی، شعربافی، معرق و منبت، چرم دست‌سوز، عروسک‌بافی، منسوجات کارگاه‌های هنرهای سنتی، مسگری، سفال، سرامیک و موزائیک را از جمله غرفه‌های صنایع دستی این نمایشگاه برشمرد.

دبیر ستاد تسهیلات سفر شهرستان کاشان، سوغات شیرین کاشان، گنجینه فرهنگ و هنر، نانو، نرم افزار جامع گردشگری اصفهان، گلاب و انواع عرقیجات، نمایشگاه کتاب، خانه هنر کاشان (ارائه کننده موسیقی اصیل ایرانی)، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ایستگاه مهربان‌ترین بابا را از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه ذکر کرد.

یزدان‌مهر، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه و معرفی محصولات مشاغل خانگی توسط تولیدکنندگان هنرهای سنتی و صنایع دستی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از ابنیه تاریخی کاشان به ویژه مجموعه باغ فین گفت: روزانه بیش از 30 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از مجموعه باغ فین (باغ،حمام و موزه) دیدن می‌کنند.

همچنین در هشتمین روز نوروز 91 فرماندار ویژه کاشان و رئیس ستاد تسهیلات سفر به همراه معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان و قائم مقام ستاد تسهیلات سفر، شهردار کاشان و هیئت همراه از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات کاشان بازدید کردند.

در پایان فرماندار ویژه و معاون استاندار اصفهان و رئیس ستاد تسهیلات سفر کاشان از تمام پرسنل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد تسهیلات سفر تشکر و قدردانی کرد. 

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول