اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تکمیلی/

عنان: سوریه با طرح شش ماده‌ای برای پایان ناآرامی‌ها موافقت کرد

خبرگزاری فارس: فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه اعلام کرد که دمشق با طرح شش ماده‌ای برای پایان ناآرامی‌ها در این کشور موافقت کرده است.

عنان: سوریه با طرح شش ماده‌ای برای پایان ناآرامی‌ها موافقت کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "کوفی عنان" فرستاده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل در امور سوریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که سوریه با طرح صلح سازمان ملل برای اجرای آتش‌بس در این کشور موافقت کرده است اما تلاش‌ها برای اجرای این طرح در حال انجام است.

عنان در سفر دو روزه خود به پکن، در دیدار با "ون جیابائو" نخست وزیر چین گفت که با وظیفه سخت و طولانی در ماموریت خود برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه مواجه بوده اما همکاری‌های بین‌المللی با چین و دیگر کشورها تنها راه برای اجرای این ماموریت است.

عنان پس از دیدار با جیابائو در جمع خبرنگاران گفت: من اعلام می‌کنم که از دولت سوریه پاسخی [درباره طرح پیشنهادی شش ماده‌ای] دریافت کرده‌ام و این موضوع را امروز علام می‌کنم که [پاسخ سوریه] مثبت بوده و ما امیدواریم که با آنها برای عملی کردن این طرح همکاری کنیم.

دبیر کل سابق سازمان ملل افزود: من طرح شش ماده‌ای دارم که شورای امنیت نیز آن را تایید کرده که این طرح شامل موارد زیر می‌شود، مذاکرات سیاسی، عقب‌نشینی نیروها و ادوات سنگین نظامی از مراکز جمعیتی، عدم ممنوعیت ارسال کمک‌های بشردوستانه، آزادی زندانیان، آزادی عمل جنبش‌ها و اجازه ورود و خروج رسانه‌ها به داخل سوریه.

وی اضافه کرد: بنابراین ما باید ببینیم چگونه به جلو برویم و این توافقنامه را که آنها موافقت کرده‌اند را اجرا کنیم.

کوفی عنان ضمن آنکه خواستار حمایت پکن از این طرح شد، به نخست وزیر چین گفت: من می‌دانم که شما پیشتر نیز کمک‌رسانی می‌کردید اما این وظیفه‌ای طولانی و سخت است و من مطمئنم که با یکدیگر می‌توانیم تغییرات ایجاد کنیم.

عنان پس از سفر به روسیه به چین سفر کرد. وی از مقامات روسیه نیز خواسته بود تا از ماموریت وی برای پایان یافتن ناآرامی‌ها در سوریه حمایت کنند.

سوریه از سال گذشته به دلیل فعالیت برخی گروه‌های مسلح تروریستی که مورد حمایت برخی کشورهای غربی و عربی بودند، شاهد ناآرامی‌هایی در برخی از شهرهای این کشور بوده است.

دولت سوریه نیز طی هفته‌های گذشته تقریبا تمامی شهرهایی که تروریست‌ها از آنجا علیه مردم به فعالیت می‌پرداختند را پاکسازی کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول