اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بحرین در دستور کار اجلاس سران عرب نیست/به اوضاع سوریه پرداخته می‌شود

خبرگزاری فارس: در حالی که جنایت‌های ‌آل خلیفه و آل سعود علیه مردم بی‌دفاع بحرین هر روز در این کشور قربانی می‌گیرد، رسیدگی به اوضاع بحرین در دستور کار اجلاس سران عرب قرار ندارد.

بحرین در دستور کار اجلاس سران عرب نیست/به اوضاع سوریه پرداخته می‌شود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه "عرب آن لاین"، دولت عراق اعلام کرد که اجلاس سران عرب در بغداد که قرار است روز پنج‌شنبه این هفته برگزار شود، به بررسی اوضاع سوریه می‌پردازد اما حوادث بحرین در آن بررسی نخواهد شد.

"هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه عراق گفت که اوضاع سوریه در دستور کار اجلاس سران عرب قرار دارد اما اوضاع بحرین در دستور کار نیست.

وی اظهار داشت: وضعیت سوریه متفاوت است و از ضروریت بیشتری برخوردار است اما در مورد اوضاع بحرین اختلاف‌نظرها زیاد است.

وی همچنین تصریح کرد: البته این مسئله به معنای آن نیست که نگرانی راجع به بحرین وجود ندارد بلکه بر عکس نگرانی‌ها چه در مورد بحرین و یا لیبی، تونس، مصر و یمن وجود دارد و به همین دلیل قطعا این وضعیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زیباری در ادامه گفت: گمان نمی‌کنم در این اجلاس از "بشار اسد" خواسته شود که از قدرت کنار برود؛ ما از گزینه سیاسی و تغییرات سیاسی که به تغییر نظام به روش مسالمت‌آمیز منجر شود، حمایت می‌کنیم.

وی درباره کمیته ویژه رسیدگی به پرونده سوریه نیز تاکید کرد که ریاست این کمیته را قطر را بر عهده گرفته و آن را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول