اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پس از مذاکره با مقامات روسیه در مورد طرح شش ماده‌ای/

کوفی عنان برای بررسی تحولات سوریه وارد چین شد

خبرگزاری فارس: کوفی عنان جهت مذاکره با مقامات چینی در زمینه مسائل سوریه، امروز وارد این کشور شد.

کوفی عنان برای بررسی تحولات سوریه وارد چین شد

به گزارش فارس به نقل از شین‌هوا، کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب، روز سه‌شنبه برای مذاکره در زمینه مسائل سوریه، وارد پکن شد.

خبرگزاری چینی شین هوا گزارش داد عنان در این سفر که پس از سفر او به روسیه انجام گرفته است، با مقامات وزارت خارجه چین دیدار خواهد کرد. "هانگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین در این رابطه گفت ما از تلاش‌های کوفی عنان برای میانجیگری و حل مساله سوریه از طریق راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک، حمایت می‌کنیم.

کوفی عنان طرح شش ماده‌ای را برای حل مساله سوریه ارائه کرده است که این طرح از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد حمایت قرار دارد. سخنگوی کوفی عنان روز دوشنبه اعلام کرد که سوریه به طور رسمی به طرح کوفی عنان پاسخ داده است، او بدون اشاره به جزئیات پاسخ سوریه افزود، عنان در حال مطالعه این پاسخ بوده و پس از بررسی، جوابیه‌ای به دولت سوریه ارسال خواهد کرد. هم چین و هم روسیه خواهان پایان مناقشات در سوریه هستند، با این‌حال عنوان می‌کنند که پیش‌نویس قطعنامه‌های شورای امینت راهگشای مسائل موجود نیست.

کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل روز دوشنبه در صحبت‌هایی عنوان کرد که ما نباید اجازه دهیم که مناقشه سوریه به صورتی نامحدود و به همین منوال ادامه یابد، هرچند وی هیچ جدول زمانی هم در این زمینه ارائه نکرد. او در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: "به نظر من، باید فورا تحرکاتی صوت گیرد، با این حال نمی‌توان هیچ جدول زمانی برای این کار تعیین کرد، چراکه هنوز هیچ توافقی بین طرفین حاصل نشده است."

با این حال او عنوان می‌کند که، انجام تغییراتی در سوریه اجتناب ناپذیر است و حتما باید اصلاحاتی در سوریه انجام پذیرد.

انتهای پیام/ 201392/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول