اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین 61 پروژه علمی گزینش شد

گرمی صاحب رتبه ممتاز در جشنواره جابر ‌بن حیان

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان گرمی از بین 61 پروژه علمی گزینش شده در جشنواره استانی جابر بن حیان رتبه ممتاز و برتر را کسب کردند.

گرمی صاحب رتبه ممتاز در جشنواره جابر ‌بن حیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش  شهرستان گرمی صبح امروز در نشست با منتخبان جشنواره جابر بن حیان در گرمی اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار و با هدف ترغیب و تشویق دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در بارور کردن خلاقیت‌ها و ابتکار‌های جدید برگزار شد که محصول آن به نمایش گذاشته شدن آثار برتر و ممتاز بوده است.

ترحم رستمی خاطرنشان کرد: دو پروژه علمی دیگر دانش‌آموزان گرمی از نوع آزمایش با عناوین بخار و رقص هوا به مرحله کشوری این جشنواره راه یافته است.

وی یادآور شد: در مرحله استانی این جشنواره حدود 61 پروژه از 19 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش به نمایش گذاشته شده بود که پس از ارزیابی داوران، دانش‌آموزان منطقه گرمی رتبه اول استانی را در تمام زمینه‌های مدل، نمایش، تحقیق و آزمایش به دست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان گرمی هدف از جشنواره دانش‌آموزی جابر بن حیان را توجه به اندیشه و ایده‌های کودکان ابتدایی، شناسایی قابلیت‌ها، توجه به ابداعات خلاقانه دانش‌آموزان و معرفی برترین‌ها برشمرد.

رستمی با اعلام اینکه جشنواره جابر بن حیان در سه مرحله جمع آوری مدل، نمایش، تحقیق و آزمایش برگزار می‌شود، بیان کرد: از مجموع 212 پروژه شرکت‌کننده در مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای پنج پروژه برتر به مرحله استانی راه یافته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول تصریح کرد: فاطمه حیدری، مبینا شهباززاده، ویدا ایزدی، یگانه عباسی، الهام شیری، مریم نوروزی، هانیه هاشمی‌زاده، زهرا میررحیمی، محیا صمدی، پریا پناهی، نگین عزیزپور، مریم قاسمی، آیسوده طلایی، زهرا عزتی و صبا ادرسیان دانش‌آموزان برنده رتبه استانی جشنواره جابربن حیان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش  شهرستان گرمی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری چنین رویدادهایی را در توسعه خودباوری و خوداتکایی دانش‌آموزان موثر و مفید اعلام کرد و افزود: با توجه به پیشرفت‌های علمی کشورمان باید نسلی را تربیت کنیم که از بین آنها مخترعان و مبتکران متعدد در حوزه‌های گوناگون تحویل جامعه داده شود.

رستمی در پایان سخنان خود آموزش و پرورش را مبدا و مبنای تحولات علمی و آفرینش‌های جدید در این حوزه اعلام کرد و اظهار داشت: اگر دستگاه آموزش و پرورش بتواند نسل خلاقی را تربیت کند در آن صورت می‌توان امیدوار بود که نسل آینده نیز اقتدار و عظمت علمی و پیشرفت‌های همه جانبه کشورمان را تضمین کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول