اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس عالی ستاد دائمی تسهیلات سفر:

ستاد تسهیلات سفر گلستان کمترین مشکلات را دارد

خبرگزاری فارس: بازرس عالی ستاد دائمی تسهیلات سفر کشور گفت: در ستاد دائمی تسهیلات سفر گلستان شاهد کمترین مشکلات هستیم.

ستاد تسهیلات سفر گلستان کمترین مشکلات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان، نادر زینالی در دومین روز حضور خود در استان گلستان از فعالیت‌ها، عملکرد و هماهنگی موجود در بین اعضای ستاد دایمی تسهیلات سفر این استان ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: طی بازدیدی که از استان و فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد دائمی تسهیلات سفر این استان انجام شد، شاهد هماهنگی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی فعال در ستاد بودیم.

وی افزود: از ویژگی‌های مهم گلستان این است که محل گذر زائران امام رضا(ع) است و کسانی که در ستاد دایمی تسهیلات سفر فعالیت می‌کنند در واقع خادمین این امام همام هستند.

زینالی ادامه داد: گلستان به عنوان یک ایران کوچک شناخته می‌شود که جاذبه‌های زیادی دارد و هر آنچه در استان نیاز است، توسط کمیته‌های مختلف ستاد دائمی تسهیلات سفر استان انجام شده است.

این مسئول اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان افتاده که از مهم‌ترین آنها ساماندهی نمایشگاه‌های صنایع دستی، ایجاد کمیته گردشگری مرزی و فعالیت گروه‌های مختلف محلی موسیقی در گنبدکاووس است.

مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان خاطر نشان کرد: حامل سلام و خسته نباشی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاون گردشگری سازمان هستم.

در ادامه دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان گلستان گفت: برای نخستین بار در استان و کشور کمیته گردشگری مرزی تشکیل شده که تشکیل آن از سوی ستاد دایمی تسهیلات کشور به تمام استان‌های مرزی ابلاغ شده است.

قربان عباسی یادآور شد: هزینه انتشار بروشور تبلیغاتی و راهنمایی نیز در سال 1391 کمتر شده و انتشار آن به دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد سپرده شده تا بدون موازی‌کاری این کار را انجام دهند و جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های خود اقدام به توزیع این بروشورها کرده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این ستاد، راه‌اندازی بلوتوث در مبادی نوکنده و جنگل گلستان است که اطلاعات کامل مورد نیاز یک مسافر و گردشگر را مانند جاذبه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و... به تلفن همراه ارسال می‌کند.

عباسی اضافه کرد: در ایام نوروز در استان 15 سفره هفت سین با تلاش شهرداری‌ها چیده شد و نمایشگاه‌های سوغات و صنایع دستی استان نیز ساماندهی شدند.

این مسئول با اشاره به رونمایی از کتاب «گلستان نگارستان ایران» گفت: این کتاب با دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده و شامل معرفی صنایع دستی، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، باستانی و فرهنگی استان است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان گلستان بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های این ستاد توزیع 10 هزار دفترچه خاطرات برای اردوهای راهیان‌نور سپاه پاسداران است.

وی با اشاره به انتشار 6 هزار کارت پستال در استان متذکر شد: این کارت‌ها در خصوص روز 12 فروردین یا روز جمهوری اسلامی ایران است و در بین مسافران توزیع شده است.

عباسی با تاکید بر هماهنگی و همدلی موجود بین اعضای ستاد اذعان داشت: 20 هزار نیروی اجرایی در قالب 11 کمیته در استان فعالیت می‌کنند و این نیروها توانستند با فعالیت و تلاش خود ماندگاری مسافر در استان را به سه شب افزایش دهند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول