اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور گمرکی گمرکات ایران:

30 درصد حجم گمرکات کشور کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون امور گمرکی گمرکات ایران از اجرای طرح آمایش سرزمین گمرک در کشور خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب شورای معاونان و هیئت وزیران به منظور اجرای قانون برنامه پنجم و کاهش 30 درصدی تعداد گمرکات کشور اجرا می‌شود.

30 درصد حجم گمرکات کشور کاهش می‌یابد

 محمدرضا نادری در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به برنامه‌های مهم گمرکات ایران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های گمرکات ایران کاهش 30 درصدی گمرکات کشور است و این کار را آغاز کردیم.

وی، ادامه داد: از مجموع 167 گمرک کشور که سال گذشته داشتیم، اکنون به 145 گمرک رسیده است و با انتخاب مشاوران واحدهای دانشگاهی برنامه آمایش سرزمین گمرک نیز در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان امسال این پروژه آماده شود و اگر در شورای معاونان مورد تصویب قرار گیرد به دنبال اخذ مصوبه آن از هیئت وزیران خواهیم بود.

این مسئول درباره اهمیت اجرای طرح آمایش سرزمین گمرک، تصریح کرد: این طرح به منظور اجرای قانون برنامه پنجم و کاهش 30 درصدی تعداد گمرکات کشور اجرا می‌شود.

وی، تدوین آیین‌نامه اجرای قانون امور گمرکی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: این قانون که از تاریخ 10 دی امسال لازم‌الاجرا بوده و آن را آغاز کردیم تا پایان اردیبهشت مصوبه هیئت وزیران را درباره این آیین‌نامه خواهیم داشت و آن را عملیاتی می‌کنیم.

نادری، راه‌اندازی گمرک نوین را یکی دیگر از اقدام‌های آینده امور گمرکی ایران دانست و تصریح کرد: ساختار نوین و تکنولوژی گمرک و استفاده از مدیریت ریسک و استفاده از دانش تخصصی کارکنان و آموزش‌های لازم از جمله برنامه‌های آینده امور گمرکی ایران است.

وی، با اشاره به وضعیت ترانزیت گمرکات کشور بیان داشت: در 10 ماهه نخست امسال محصولات 104 کشور دنیا به میزان هشت میلیون و 700 هزار تن از کشور ما عبور کرده و ترانزیت شده است.

معاون امور گمرکی گمرکات ایران میزان واردات را 50 میلیارد و 300 میلیون دلار و صادرات را بدون احتساب خدمات فنی‌مهندسی 35 میلیارد و 137 میلیون دلار در مدت مذکور عنوان کرد.

وی، درباره میزان درآمدهای گمرکات کشور خاطرنشان کرد: درآمد گمرکات کشور در 10 ماهه نخست امسال حدود 55 هزار میلیارد ریال و با احتساب ضمانت‌نامه‌های ماخوذه به میزان 66 هزار میلیارد ریال است.

نادری با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری گمرکات کشور فراتر از 100 میلیون دلار است، اذعان داشت: میزان صادرات گمرکات کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31.85 درصد رشد داشته است.

وی، تنوع کالاهای صادراتی کشور را 3 هزار و 86 ردیف عنوان کرد و بیان داشت: این کالاها جایگاه صادراتی دارند و محصولات درجه یک در برخی از کشورهای اروپایی از ایران صادر می‌شود.

این مسئول، تراز تجاری ایران را با 92 کشور دنیا مثبت خواند.

ا‌نتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول