اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس با تصویب قوانین مناسب از سرمایه‌گذاران و کارگران حمایت کند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مجلس در تحقق شعار سال گفت: مجلس می‌تواند با قانون‌گذاری مطلوب هم برای دولت وظیفه مشخصی را تعیین کند و هم اینکه از سرمایه‌گذاران و کارگران حمایت شایسته کند.

مجلس با تصویب قوانین مناسب از سرمایه‌گذاران و کارگران حمایت کند

ارسلان فتحی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلیبر، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" را اقدامی هوشمندانه اعلام کرد و اظهار داشت: این تدبیر می‌تواند به نقطه عطفی در تحولات اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی افزود: نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب در ادامه تدابیر ایشان در سال گذشته و نامگذاری سال 90 با نام جهاد اقتصادی بود و انتظار می‌رود با تدابیر و اتحاد و انسجام بین قوا و حمایت همه مسئولان این شعار عملیاتی و در پایان سال شاهد تحول مهم اقتصادی در کشور باشیم.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای هر سال با نامگذاری یک هدف مهم، جهت‌گیری‌های سال را بر اساس سیاست نظام و نیازهای واقعی کشور تعیین و تبیین می‌کنند.

فتحی‌پور با قدردانی از نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: با این موضوع مهم نباید شعاری برخورد شود بلکه باید با بسیج همه امکانات و نیروها این شعار محقق و اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری باید فراتر از یک شعار به این امر توجه کرد و تنها از طرح آن در محافل خودداری شود تا بتوان به صورت دقیق و جامع به هدف اصلی آن دست پیدا کرد.

* تدابیر رهبری همواره تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران ادامه داد: تحریم‌هایی که آمریکا از دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران تحمیل کرده همواره با تدابیر رهبری نظام به فرصت تبدیل شدند.

این مسئول تصریح کرد: تولید ملی از جمله مهم‌ترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید تمام مردم و مسئولان در رده‌های مختلف اجرایی به آن توجه جدی داشته و در سال جاری اهتمام بیشتری در این خصوص داشته باشند.

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر کالای خارجی که وارد کشور می‌شود به نوبه خود تعدادی از اشتغال داخل را می‌گیرد و سبب رکود اقتصادی واحدهای تولیدی می‌شود که بنابراین باید در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی عمیقی صورت پذیرد.

* مجلس با تصویب قوانین مناسب از سرمایه‌گذاران و کارگران حمایت کند

وی با تأکید بر اینکه مجلس نقش بارز و سهم ویژه‌ای در راستای تحقق شعار " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" دارد، گفت: مجلس می‌تواند با قانون‌گذاری مطلوب هم برای دولت وظیفه مشخصی را تعیین کند و هم اینکه از سرمایه‌گذاران و کارگران حمایت شایسته کند.

فتحی‌پور ضمن تاکید بر افزایش کیفیت و کمیت کالاهای داخلی افزود: وقتی از مردم می‌خواهیم که کالای ایرانی بخرند در مقابل باید کیفیت این نوع کالاها نیز در حد قابل قبول و به مقدار مورد نیاز در بازار وجود داشته باشد، زیرا تولید کالاهای بی‌کیفیت و یا کمبود اجناس مورد نیاز مردم، زمینه ورود کالاهای خارجی را فراهم می‌کند.

* روند توسعه و پیشرفت کشور در سایه حمایت از تولید داخلی است

این مسئول ادامه داد: با تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همگرایی عمومی بین قوای مختلف در کشور ایجاد و با ارتقای سطح داشته‌های داخلی می‌توان جامعه الگو را با احترام گذاشتن به تولیدات و نیروهای داخلی ایجاد و با ارائه تولیدات داخلی به سایر کشورها ارتقای مضاعف‌تری در تولیدات کشور به وجود آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی موجب رونق اقتصادی و اشتغالزایی در حوزه تولید در کشور می‌شود، اذعان داشت: روند توسعه و پیشرفت کشور در سایه حمایت از تولید داخلی می‌تواند شتابی چشمگیر داشته باشد.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول