اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی:

اشرار شرق کشور ضربات سنگینی را متحمل شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اشرار شرق کشور به دنبال تحرکات اخیر ضربات سنگینی را از نیروهای تلاشگر نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران متحمل شدند.

اشرار شرق کشور ضربات سنگینی را متحمل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار حسین ذوالفقاری بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مرزهای استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال تحرکات ایذایی اشرار در منطقه شرق کشور با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی و مرزبانی در تلاش برای ناامن کردن کشورمان و انجام تحرکات ضدامنیتی دچار غافلگیری شده و ضربات سنگینی را از ناحیه این نیروها متحمل شدند.

وی گفت: اشرار شرق کشور براساس اطلاعات به دست آمده قرار بود در ایام ماه محرم اقدامات ضدامنیتی و ایذایی خود را انجام دهند که با پیشگیری‌ها و اقدامات غافلگیرکننده در رسیدن به اهداف خود ناکام شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دنبال این ناکامی گروهک‌های ضدانقلاب در مرزهای شرقی در ایام انتخابات قصد ناامن کردن ایران و اقدامات خرابکارانه را داشتند که با نیروهای مرزبانی و امنیتی کشور در این ایام نیز در تحرکات خود ناکام ماندند.

ذوالفقاری تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات اشرار شرق کشور در ایام تعطیلات نوروزی بنا داشتند اقدامات ایذایی را در مرزهای شرقی کشور عملیاتی کنند که موفق به این کار نشده و متحمل سنگین‌ترین شکست و ناکامی شدند که جزئیات آن به مردم در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از آمادگی کامل نیروهای مرزبانی برای مقابله احتمالی با برخی تحرکات و تلاش گروهک‌های ضدانقلاب خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون مرزهای ایران امن‌ترین مرزهای کشورهای همسایه است که در آن اجازه داده نمی‌شود کوچکترین تحرکی از رصد نیروهای ما خارج شود.

 

بازدید 500 هزار نفر از مرزهای مرزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 500 هزار نفر از اقشار مختلف مردم در ایام تعطیلات نوروزی امسال از مرزهای کشور بازدید کردند.

ذوالفقاری با مثبت ارزیابی کردن عملکرد مرزبانی استان اردبیل در کنترل مرزها تصریح کرد: ایجاد بیش از یک هزار و 700 نقطه کنترلی مضاعف در 9 هزار کیلومتر از مرزهای کشور از اقدامات مثبت و مفید ایام نوروز بود.

وی گفت: 300 نقطه به شکل ایست و بازرسی شکل گرفته و در این ایام از امنیت و سلامت نقاط مرزی و بازدیدکنندگان آن صیانت می‌کنند.

ذوالفقاری یادآور شد: در ایام 280 نقطه نیز برای خدمات‌دهی به جمعیتی که از مناطق مرزی بازدید می‌کنند فعال شده و در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی از انجام فعالیت‌های خدماتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اقدامات آموزشی و توجیهی در ارتباط با مناطق مرزی خبر داد و افزود: بیشتر بازدیدها از مناطق مرزی در جنوب کشور اتفاق افتاده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از برپایی 315 نقطه پرتردد حضور گردشگران و مسافران نوروزی در مناطق مرزی نیز خبر داد و اظهار کرد: در این نقاط سعی شده است امنیت و آرامش عمومی برقرار باشد.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود به امنیت و کم‌حادثه‌خیز بودن مناطق مرزی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: پایداری امنیت در این استان یکی از ظرفیت‌های خوب در توسعه روابط با کشور همسایه است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول