اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌ کل اوقاف قزوین اعلام کرد

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تا 15 فروردین ماه در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد مرادی اظهار کرد: ایام تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای تبدیل آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بشمار می‌رود و در راستای ارج نهادن و تقویت باورهای دینی و مذهبی و نیز بهره‌برداری مطلوب از فضای معنوی امام‌زادگان و بقاع متبرکه طرح نوروزی آرامش بهاری در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی به اهداف این طرح اشاره و عنوان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، ارتقای سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، احیای تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هموطنان در ایام نوروز باستانی و خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی برای زائران بقاع و اماکن متبرکه از جمله اهداف برگزاری این طرح در ایام تعطیلات نوروز است.

مرادی در ادامه به برنامه‌های انجام شده در تحویل سال اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در جوار امام‌زادگان و بقاع متبرکه، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا در امام‌زادگان و بقاع و نیز تهیه هفت‌سین قرآنی و معنوی در امام‌زادگان و بقاع از برنامه‌های تحویل سال نو در طرح فوق بود.

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی و فعال کردن دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری نمایشگاه آرامش بهاری، توزیع 20 هزار بروشورهای حاوی معرفی بقاع و اماکن متبرکه به همراه موقوفات شاخص استان قزوین و همچنین در رابطه با حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ وقف و مباحث اعتقادی، برگزاری مسابقات ویژه استانی و برگزاری ویژه برنامه روز جمهوری اسلامی را می‌توان از جمله برنامه فرهنگی گنجانده شده در این طرح برشمرد.

انتهای پیام/خ۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول