اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد

ساماندهی و آموزش 5 هزار نفر در طرح نوروزی در همدان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: بالغ بر 5 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در 51 ایستگاه پلیس به منظور اجرای مأموریت‌های طرح نوروزی 91 آماده و تجهیز شده‌اند.

ساماندهی و آموزش 5 هزار نفر در طرح نوروزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سردار مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی استان همدان در سال جاری و طرح ویژه ایام نوروز اظهار کرد: نیروی انتظامی استان همدان سه اتفاق مهم را در حوزه امنیت و برقراری نظم عمومی با همکاری مردم و در سال جاری به منصه ظهور رسانده است.

وی امنیت حاکم بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در کشور و استان همدان بهترین وضعیت امنیتی در سال‌های جاری دانست و تصریح کرد: تشدید اختلافات قومی و قبیله‌ای و همچنین تحریک مردم به‌منظور مشارکت حداقلی در انتخابات از راهبردهای دشمنان نظام در انتخابات مجلس به شمار می‌رفت که با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و حضور حداکثری مردم تمام توطئه‌های دشمن نقش بر آب شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تصادفات شهری و برون شهری گفت: تلفات ناشی از کشته‌شدگان تصادفات با فرهنگ‌سازی صورت گرفته توسط رسانه‌ها، مطبوعات و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای انتظامی و امنیتی به 27 الی 28 هزار نفر در کشور کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: این رقم از پنج سال گذشته مدیریت و به طور نزولی کاهش پیدا کرده است در حالی که تعداد خودرو و گواهینامه‌های صادره دارای رشد مضاعف بوده است.

معصوم‌بیگی ادامه داد: در سطح استان همدان و در سال گذشته شاهد کاهش 32 درصدی تلفات در خصوص کشته‌شدگان درون شهری بودیم و در سال جاری نیز تعداد کاهش کشته‌ها در تصادفات به عدد 97 رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات به طور سالانه در استان همدان 600 نفر و در سطح کشور 20 هزار نفر است لذا ضرورت کاهش هرچه بیشتر کشته‌شدگان درون و برون شهری با رعایت قانون و مقررات نیاز جدی امروز تلقی می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان از اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی در سال جاری خبر داد و افزود: طبق آمار، سرعت و سبقت‌های غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی و حق تقدم از مهم‌ترین عوامل منجر به تصادفات و حوادث است.

وی با اشاره به کاهش 42 درصدی مجروحان و مصدومان ناشی از چهارشنبه آخر سال بیان کرد: در استان همدان 33 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 30 نفر به صورت فوری درمان و سه نفر بستری شدند.

معصوم‌بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان همدان در راستای برقراری امنیت به صورت پایدار و همچنین جذب حداکثری اعتماد مردم طی دو سال اخیر 16 شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور کرده است.

وی اضافه کرد: از 12 تا 16 اسفندماه سال جاری نیروی انتظامی استان با همراهی هلال‌احمر، راه و ترابری و سایر دستگاه‌های امدادرسان توانست 2 هزار و 500 نفر از مردم را که در گردنه‌های برف‌گیر همدان گرفتار سرما و کولاک شده بودند نجات دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه مدت اجرای طرح نوروزی را 18 روز اعلام کرد و افزود: بالغ بر 5 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی با شعار "بهار من، آرامش و رضایت تو" در 51 ایستگاه پلیس به منظور اجرای مأموریت‌های طرح نوروزی آماده و تجهیز شده‌اند.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار مرکز مشاوره نیروی انتظامی به منظور ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان همدان در آماده‌باش کامل برای تأمین امنیت محلات در ایام نوروز به‌سر می‌برد، گفت: طرح‌های ویژه‌ای با بهره‌گیری از گشتی‌های پوششی، آشکار و همچنین نیروهای پیاده به‌منظور افزایش امنیت در سطح شهر و در نبود ساکنان منازل درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه از دستگیری بیش از 6 هزار نفر از فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در طی این مدت و در سطح استان همدان حدود 5 هزار و 700 کیلو انواع مواد مخدر به همراه انهدام 70 باند توزیع و تهیه کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: با استفاده از پلیس کنترل فضای مجازی رصد‌های خوبی در این حوزه انجام شده است و با باندهای مروج ناهنجاری‌های اجتماعی نیز برخوردهای قانونی متعددی صورت گرفته است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قتل، کیف‌قاپی، نزاع‌های دسته‌جمعی و سرقت مسلحانه در سال جاری و با اقدامات نیروی انتظامی در استان همدان به ترتیب 9، 20، 30 و 50 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول