اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه‌ کردستان خبر داد

فعالیت 80 گشت پلیس راه در طرح پلیس نوروزی کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه‌ کردستان از فعالیت 80 گشت پلیس راه در طرح پلیس نوروزی امسال در این استان خبر داد.

فعالیت 80 گشت پلیس راه در طرح پلیس نوروزی کردستان

رمضان نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح پلیس نوروزی که با هدف ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان در سطح استان در حال اجراست 65 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس و 15 گشت موتوری پلیس راه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت ترافیکی با اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و ایجاد آرامش و آسودگی خاطر در سفرهای نوروزی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پلیس نوروزی در سراسر کشور و استان است.

به گفته وی حضور فعال و موثر تیم‌های پلیس راه به منظور نظارت بر اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی و رسیدگی سریع به تصادفات و جلوگیری از انسداد معابر از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

فرمانده پلیس راه‌ کردستان اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی امسال بیش از 500 نیروی پلیس راه در محورهای جاده‌ای استان فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

نادری با اشاره به تمهیدات پلیس راه استان به منظور جلوگیری از بروز تصادفات گفت: افزایش کشت‌های محسوس و نامحسوس در محورهای اصلی با استفاده از نیروهای کمکی، افزایش تیم‌های گشتی نسبت به سال گذشته و توجه ویژه به برخی از تخلفات همچون سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند از جمله تمهیدات پلیس‌راه در طرح پلیس نوروزی امسال است.

وی همچنین به آمار تصادفات از 25 اسفند ماه تاکنون در سطح جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر اثر سه فقره تصادف در جاده‌های استان هشت نفر جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، در یکی از این تصادفات بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو 405 با یک دستگاه کامیون در 115 کیلومتری محور سنندج به همدان شش نفر از سرنشینان خودروی پژو کشته شدند.

فرمانده پلیس راه‌ کردستان خستگی و خواب‌آلودگی راننده خودروی پژو 405 را دلیل اصلی بروز این حادثه ناگوار عنوان کرد.

نادری در ادامه به محدویت‌های ترافیکی در طول ایام تعطیلات در جاده‌های سطح استان اشاره کرد و ادامه دارد: از ابتدای آغاز طرح پلیس نوروزی تاکنون هیچ محدودیتی در سطح جاده‌های استان نداشته‌ایم.

به گفته وی، با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تنها در 12 و 13 فروردین جاری در جاده‌های سنندج ـ سقز، سنندج ـ مریوان و بلعکس برای کامیون‌ها و کشنده‌ها طرح ترافیک اعمال و حق عبور و مرور از این جاده‌ها را نخواهند داشت.

وی افزود:‌ طرح ترافیک برای کامیون‌ها و کشنده‌هایی که حامل محمولات سوختی هستند، اعمال نخواهد شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول