اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه آبیک خبر داد

تشکیل ستاد یادواره شهدای آبیک

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه آبیک از تشکیل ستاد یادواره شهدا در بخش‌ها، شهرها و روستاهای شهرستان آبیک در سال جاری خبر داد.

تشکیل ستاد یادواره شهدای آبیک

رضا اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: با تشکیل ستاد یادواره شهدا در بخش‌ها، شهرها و روستاها مراسم یادواره‌های شهدا بر اساس برنامه مدون و سامان‌دهی شده در سال 91 برگزار می‌شود.               

وی افزود: ساختار اداری و تشکیلاتی ستاد یادواره شهدا شهرستان آبیک تکمیل و احکام افراد نیز برای پیشبرد این مهم صادر شده است.         

این مسئول تصریح کرد: 36 تیم دو نفره در زمینه جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک ادامه داد: مقدمات کار برای جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا فراهم و دو جلسه آموزشی برای افراد برگزار شده است.

اسفندیاری خاطر نشان کرد: پس از جمع‌آوری آثار و اسناد شخصی و سازمانی شهدا، زندگینامه شهدا به صورت کتاب یا کتابچه درآمده و در باغ‌موزه نگهداری می‌شود تا مردم و ادارات هر زمان که بخواهند از زندگینامه شهدا بهره لازم را ببرند.

وی اذعان کرد: ارتباط نسل‌های آینده با نسل‌های گذشته به ویژه نسل جبهه و جنگ باید حفظ شود و این درحالی است که جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا می‌تواند در ارتباط معنوی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بسیار تأثیرگذار باشد.

این مسئول تصریح کرد: شهدا با نثار خون و جانشان، امنیت، عزت و اقتدار را برای مردم به ارث گذاشتند و توفیق خدمتگزاری را به مسئولان بخشیدند.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک خانواده‌های معزز شهدا را ستون‌های اتصال معنوی زمین و آسمان و ولی نعمتان جامعه برشمرد و افزود: خانواده‌های شهدا به معنای واقعی بزرگان جامعه هستند که آحاد جامعه باید احترام آنان را حفظ کنند.

اسفندیاری یادآور شد: افراد جامعه با پیروی از ولایت فقیه و عمل کردن به اعتقادات، باورها و وصیت‌نامه‌های شهدا می‌توانند دین خود را به شهدا ادا کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل حیات انقلاب اسلامی بوده و هست لذا با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه می‌توان نسل نوجوان و جوان را از تهاجم فرهنگی دشمنان و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه داشت.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول