اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر خبر داد

برگزاری 40 یادواره شهدا طی سال جاری در ملایر

خبر گزاری فارس : رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از برگزاری 40 یادواره شهدا در سال جاری در این شهرستان خبر داد.

برگزاری 40 یادواره شهدا طی سال جاری در ملایر

اسماعیل حمزه‌لویی در گفت‌گو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه ماست که امروز برگزاری یادواره‌ها تنها قطره کوچکی در برابر دریای عظیم رشادت‌های این عزیزان است.

وی با اشاره به اینکه این یادواره‌ها به صورت خود‌جوش از سوی مردم و خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 40 یادواره در نقاط مختلف شهرستان در شهر و روستا برگزار شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر اذعان داشت: در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد از خدمات آموزشی و فرهنگی و... در این بنیاد بهره‌مند می‌شوند .

وی به بحث درمان جانبازان اشاره کرد و گفت: با توجه به پیچیده بودن بحث درمان از ابتدای امسال هزینه درمانی جانبازان شاغل در ادارات و نهادها توسط همان اداره و سازمان پرداخت می‌شود اما جانبازان غیرشاغل از مزایای درمانی زیر پوشش بنیاد استفاده می‌کنند و در این راستا بنیاد شهید با بیمه ایران قرارداد دارد که شهرستان ملایر با دو داروخانه دکتر اقبال احمدی و داروخانه درمانگاه فرهنگیان قرارداد دارد و برای والدین شهدا و جانبازان غیرشاغل هزینه‌های دارویی رایگان است.

حمزه لویی به بحث مسکن شاهد اشاره کرد و ادامه داد: در بخش مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر 210 سهمیه وام خرید و سهمیه مسکن داشت که همه آن‌ها جذب شد.

وی اضافه کرد: این سهمیه در سال 1390 200 سهمیه بود که به خانواده شهدا و جانبازان که تاکنون از این سهمیه استفاده نکرده‌اند تعلق می‌گیرد و این سهمیه برای جانبازان بالای 25 درصد و خدمات دانشجویی نیز برای خانواده‌های شاهد و جانبازان بالای 25 درصد است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر در ادامه به دیگر خدمات بنیاد شهید ملایر اشاره کرد و بیان داشت: 506 دانشجوی ملایری زیر پوشش این نهاد هستند که از این تعداد 269 پسر و 237 دختر هستند و دانشجویانی که از سراسر کشور به ملایر می‌آیند نیز 193 نفر است.

وی از ایجاد اشتغال برای 100 نفر از فرزندان شاهد در ملایر در سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد استخدام در ادارات دولتی و یا وام خود اشتغالی بوده است.

حمزه‌لویی در ادامه گفت: این بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اقدام به تدوین و سازماندهی آثار شهدا از جمله دست نوشته‌ها، تصاویر، وصایا و زندگینامه شهدا کرده و آثار جمع‌آوری و به استان ارسال شده تادر قالب کتابی تدوین شود.

وی از فعالیت 5 حسینیه فرهنگی شهدا در ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: این حسینیه‌ها منازل شهدایی است که خانواده‌های آنها با برگزاری کلاس‌های قرآن و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مختلف آن را به حسینیه تبدیل کرده‌اند و همچنین یک مرکز فرهنگی نیز در بهشت هاجر ملایر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را هر هفته برگزار می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از تدوین طرحی به نام  مراجعه خادم به مخدوم (طرح سپاس) خبر داد و گفت: این طرح به صورت کارشناسی در تیم 11 نفره تعریف شده است و هر تیم موظف است طبق لیست خانواده‌هایی که به آن تحویل داده می‌شود مشکلات جامعه هدف را بررسی کرده و از نزدیک مشکلات خانواده را می‌بینند و در جهت رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی به ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و افزود: شهرستان ملایر 122 گلزار شهدا دارد که 9 گلزار شهری و 113 گلزار روستایی است که این گلزارها هزار و 153 مزار شهید دارند.

حمزه‌لویی تصریح کرد: از این تعداد 120 گلزار ساماندهی شده‌اند و 67 گلزار با 142 مزار نیز تا پایان سال 91 در صورت تامین اعتبار ساماندهی می‌شوند که بیشتر آن‌ها تک مزاری هستند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول