اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران

فروش بالای صنایع دستی شهر دیرینه‌های پایدار

خبرگزاری فارس: فروش صنایع دستی شهرستان نهبندان که از آن به عنوان شهر دیرینه‌های پایدار یاد می‌شود با اسقتبال بالای مسافران نوروزی همراه بوده است.

فروش بالای صنایع دستی شهر دیرینه‌های پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از ستاد تسهیلات سفر نهبندان از فروش بالای صنایع دستی شهر دیرینه‌های پایدار خبر داد.

محمدرضا رضایی تصریح کرد: شهرستان نهبندان میزبان مسافران خسته دلی است که بعد از ساعت‌ها مسافرت در کویر وارد این شهرستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای استقبال از مسافران در این شهرستان اماکنی مانند مسجد ابوالفضل (ع) و خوابگاه جهاد کشاورزی به صورت رایگان خدمات رفاهی در اختیار مسافران قرار می‌دهند، افزود: در پارک ورودی این شهرستان نمایندگی میراث فرهنگی اقدام به ایجاد بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی کرده است که در آن علاوه بر صنایع دستی و سوغات محلی محصولات ویژه استان از جمله زعفران، زرشک و عناب عرضه شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خراسان جنوبی از پخت نان محلی در این بازارچه خبر داد و گفت: در کنار این اقدامات برپایی سیاه چادر و تزیین آن مهم‌ترین اقدام میراث فرهنگی در این مکان است.

رضایی با بیان اینکه شهرستان نهبندان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است، افزود: درمورد وجه تسمیه نهبندان این نظریه وجود دارد که نه یا نیه در فارسی به معنای شهر است و در گذشته بیشتر تواریخ از این شهر با نام نه یا نیه یاد کرده‌اند و احتمالا از قرن هفتم به بعد نهبندان نامیده شد.

وی یادآور شد: علت این امر این است که روستای بندان در 75 کیلومتری شرق نه به صورت زندان حکام سیستان بوده و ظاهرا شهرت این زندان به همه جا رسیده و زمانی که از نه سخن به میان آمده نه بندان معرف خوبی برای آن بوده است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول