اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون

بیش از 210 هزار مسافر نوروزی وارد کردستان شدند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از 210 هزار مسافر و گردشگر وارد استان کردستان شدند.

بیش از 210 هزار مسافر نوروزی وارد کردستان شدند

امیر الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از 28 اسفندماه گذشته تاکنون بیش از 210 هزار مسافر نوروزی وارد استان شده که از این میزان بیش از 30 هزار مسافر اقامت یافتند.

وی بیشترین مسافران نوروزی را مربوط به شهرهای سنندج، بانه و سقز عنوان کرد و افزود: در طول 5 روز گذشته تاکنون 24 هزار و 500 مسافر وارد بانه، 28 هزار مسافر وارد سنندج و 15 هزار و 600 مسافر وارد شهر سقز شده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان در ادامه تعداد مسافران ورودی به شهرهای مریوان را 8 هزار مسافر، دیواندره 812 نفر، بیجار 700 نفر، قروه 2 هزار و 371 مسافر، دهگلان 2 هزار و 100 مسافر، کامیاران 3 هزار و 680 مسافر و سروآباد 2 هزار و 800 مسافر اعلام کرد.

الهی در ادامه با اشاره به تمهیدات این ستاد برای اسکان مسافران نوروزی در سطح استان، بیان کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 250 چادر با ظرفیت 2 هزار و 500 نفر در شهر سنندج و در پارک ملت و آبیدر سنندج برای اسکان مسافران نوروزی استقرار یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز امسال 24 هتل با ظرفیت پذیرش روزانه 3 هزار نفر و 22 مهمانپذیر با ظرفیت پذیرش یکهزار نفر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کند.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان در ادامه با بیان اینکه برای اسکان مسافران نوروزی در استان، اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان 230 کلاس درس با ظرفیت روزانه 25 هزار نفر اختصاص داده است، تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال مسافران در این ایام خانه‌های استیجاری با ظرفیت روزانه 30 هزار نفر در مناطق سنندج، مریوان و اورامان اختصاص یافته است.

الهی در پایان خاطرنشان کرد: در طول تعطیلات نوروز سال گذشته 3 میلیون و 700 هزار مسافر و گردشگر وارد استان کردستان که از این میزان یک میلیون و 300 هزار مسافر اقامت یافتند.

 

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول