اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز در خورموج صورت گرفت

استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: صبح امروز در مراسمی از مسافران نوروزی در شهرستان دشتی استقبال شد.

استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی مراسم استقبال از مسافران نوروزی شهرستان دشتی در میدان خالو حسین دشتی شهر خورموج با حضور سید علی هاشمی فرماندار و حسین باغداری معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و مسئولان محلی انجام شد.

مسئول هلال احمر دشتی در این مراسم گفت: از 25 اسفند ما تاکنون بیش از 150 هزار نفر مسافر وارد شهرستان دشتی شده‌اند.

سید اسماعیل جعفری افزود: 60 نفر از عوامل اجرایی و امدادگر در دو پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

وی گفت: امدادگران هلال احمر دشتی با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 91 که از 25 اسفند ماه 90 در شهرستان آغاز شده است تا پایان 15 فروردین ماه فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

فرماندار دشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: شهرستان دشتی آماده استقبال از مهمانان نوروزی است.

سید علی هاشمی افزود: این شهرستان دارای 13 اثر ملی ثبت شده در آثار ملی کشور است و با توجه به اینکه این شهرستان دارای جاذبه‌های گردشگری خوبی است اعتبارات برای مرمت، نگهداری و مطالعه 5 پروژه گردشگری و تاریخی شهرستان دشتی از جمله اثر باستانی کلات‌مند، منطقه گردشگری منقل، بنگه و شیرینه و مسجد بین‌راهی در این شهرستان اختصاص داده‌ایم.

هاشمی با اشاره به موقعیت گردشگری و آثار تاریخی و ملی دشتی یادآور شد: دشتی دارای 13 اثر ملی ثبت شده در آثار ملی کشور است و بیش از 100 اثر ملی، تاریخی و گردشگری دیگر در این شهرستان وجود دارد که قابلیت ثبت در آثار ملی و تاریخی کشور را دارند که مطالعات آن انجام و به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام شده است.

نماینده عالی دولت در دشتی افزود: تمام خاک نقاط دشتی زرخیز است و ما باید شکر‌گزار خداوند باشیم که در شرق و غرب ما چاه‌های نفت و گاز، زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، کوه‌های زیبا و سر به فلک کشیده بیرمی، گنبد نمکی، آثار تاریخی و گردشگری شیرینه، بنگه، پارک چاه چاهو، محرابه‌‌مند و زیارتگاه سلطان پیرهاشم، رودخانه‌های شیرین و شور، چشمه‌های آب گرم و‌... قرار داده است و کمترین شهرستانی است که دارای این آثار خدادادی و تاریخی باشد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول