اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال 91 صورت گرفت

چهارمحال و بختیاری میزبان 345 هزار میهمان نوروزی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون 344 هزار و 966 مسافر وارد این استان شده‌اند.

چهارمحال و بختیاری میزبان 345 هزار میهمان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مژگان ریاحی در بازدید از چادرهای اسکان مهمانان نوروزی در شهرکرد، اظهار داشت: با آغاز تعطیلات نوروزی سال 91 از 25 اسفند ماه 90 لغایت نخستین روز فروردین‌ماه سال 91 تاکنون 344 هزار و 966 نفر مسافر به این استان سفر داشته‌اند.

وی افزود: این تعداد مسافر از استان‌های اصفهان، خوزستان، تهران، خراسان، فارس، زنجان، هرمزگان، مازندران، کرمان، قزوین، قم و زنجان به استان سفر کرده‌اند.

ریاحی ادامه داد: مسافران و گردشگران این استان از اماکن تاریخی و فرهنگی شامل قلعه‌ها و موزه‎های استان، جاذبه‎های طبیعی و گردشگری استان از جمله پل زمان‌خان و حاشیه زاینده رود و گرداب بن، سیاسیرد بروجن، چشمه برم لردگان، چشمه سرداب رستم‌آباد اردل، آبشار و تونل کوهرنگ، دریاچه شلمزار بازدید داشته‎اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال گذشته در مدت مشابه 379 هزار و 553 مسافر به استان سفر داشته‌اند.

ریاحی با اشاره به اینکه در این استان اقدامات لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی فراهم شده است، یادآور شد: این استان دارای جاذبه‎های گردشگری و طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که مسافران و مهمانان نوروزی می‌‎توانند از این جاذبه‌های دیدنی بازدید کنند.

وی از برگزاری جشن نوروز در این استان خبر داد و گفت: در این مراسم موسیقی محلی، ایستگاه نقاشی برای کودکان، برپایی سفره هفت‌سین، بازی‌‎های محلی، برپایی چادر سیاه، پخت غذاهای محلی و .... انجام شده است.

ریاحی بیان داشت: در این مراسم 10 خانواده از مسافران ورودی در نخستین ساعات سال تحویل به این استان تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه به مسافران ورودی به استان بن‌های صنایع دستی پکیچ تبلیغاتی معرفی استان اعطا شد، گفت: خانواده‌های تجلیل شده از استان‌های لرستان، فارس، خوزستان، خراسان‌رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

ریاحی با اشاره به هدف از برگزاری این جشن، گفت: ایجاد شور و نشاط در بین مردم استان، معرفی آداب و رسوم استان به مسافرین از مهمترین اهداف برگزاری این جشن محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول