اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی:

برای حمایت از تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی کرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: در بسیاری از بخش‌های تولیدی کشور ظرفیت خوبی وجود دارد اما فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات داخلی انجام نشده است.

برای حمایت از تولید داخلی باید فرهنگ‌سازی کرد

حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ابراز داشت: قدرت‌های پوشالی دنیا در حال حاضر از دید خودشان بزرگ‌ترین فشارها را بر ملت ایران وارد می‌کنند اما مقام معظم رهبری و ملت ایران به جای گرفتار کردن خود در بازی‌های سیاسی بین‌المللی بر قدرت داخلی تکیه دارند.

وی ادامه داد: تجربه‌های گذشته ما نیز این موضوع را نشان می‌دهد که هرگاه در شرایط تحریم قرار گرفتیم با تکیه بر قدرت داخلی ملت به پیروزی‌های بزرگ دست یافتیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: مثال‌هایی از این موضوع وجود دارد که مسئله اورانیوم 20 درصد یکی از این تجربیات است که نشان می‌دهد برای پیروزی باید به تولیدات داخل تکیه داشته باشیم.

وی گفت: یک بخش از این حمایت از تولید داخلی امروز با ظرفیت‌های کنونی امکان‌پذیر است اما به این دلیل که فرهنگ‌سازی انجام نشده، متاسفانه رونق کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند زیاد است.

سقای‌بی‌ریا اظهار کرد: خیلی از کالاهای با کیفیت ایرانی در حال حاضر به اسم کالاهای خارجی فروش می‌رود که این موضوع ضرورت فرهنگ‌سازی میان مردم برای حمایت از تولیدات داخلی را روشن می‌سازد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر ضرورت اهتمام دولت و تولید‌کنندگان برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی در زمینه‌هایی که از این نظر کمبود وجود دارد است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: با حمایت از کار و سرمایه ایرانی ملت ایران به اهداف بزرگ خود خواهد رسید و باز هم دشمنان را از اعمال فشار بر یک ملت بزرگ و قدرتمند پشیمان خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در سال جدید ابراز کرد: ایشان در سخنان خود به موضوع وحدت بار دیگر تاکید کردند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت وحدت در پیشبرد اهداف کشور است.

سقای‌بی‌ریا گفت: امروز وحدت میان مردم و مسئولین در سطح بالایی قرار دارد اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید این موضوع را در ظاهر نیز نشان داد و حرمت افراد را حفظ کرد.

وی اضافه کرد: امروز مقام معظم رهبری رأس هرم وحدت هستند و مسئولین نیز باید به این امر توجه داشته باشند که مجادلات و اختلاف سلیقه‌ها نباید به سطح عمومی کشور کشانده شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان اذعان داشت: مسئولین اگر همدلانه به فکر مردم و حل کردن مشکلات آنها باشند، دیگر فرصتی برای مجادلات بی‌حاصل نخواهد بود و رهبر معظم انقلاب نیز از ما چنین انتظاری دارند.

انتهای پیام/ک10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول