اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران خبر داد

حمایت وزارت ارشاد از تولیدات سینمایی بومی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: 70 درصد هنرمندان عرصه سینما، فارغ‌التحصیل انجمن سینمای جوانان هستند.

حمایت وزارت ارشاد از تولیدات سینمایی بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان هاشم میرزاخانی در نشست معارفه رئیس انجمن سینمای جوانان دفتر زاهدان اظهار داشت: همدلی و انسجام هنرمندان سیستان و بلوچستان در تمام حوزه‌ها نشان می‌دهد که یک ارتباط تنگاتنگ بین انجمن‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 28 سال از عمر انجمن سینمای جوانان ایران سپری شده است، افزود: درخشش هنرمندان سینما در عرصه‌های بین‌المللی حاصل تلاش خادمان گمنام انجمن سینمای جوانان ایران است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر اینکه سینما یک رسانه مهم و تاثیرگذار است که تمام هنرها در آن تجمیع شده، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی و اروپایی با کمپانی‌های بزرگی مانند هالیوود تمام مسائل دنیا را در قالب فرهنگسازی به جامعه هدف خود دیکته می‌کنند.

میرزاخانی بیان کرد: فیلم و یا عکس، ابزار تاثیرگذاری هستند که سال‌هاست نقاط طلایی آنها در تاریخ جاودانه شده است.

وی رویکرد سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از تولیدات بومی دانست و گفت: فیلم‌ها و لوکیشن‌های بومی مورد حمایت قرار می‌گیرد که این تثبیت فرهنگی قومیت‌ها را در کشورمان به ارمغان دارد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به خدمات ارزشمند مرحوم علی شهری پدر هنر هفتم در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان کلاس درس استاد شهری افرادی همچون هاشم‌زهی کارگردان فیلم‌های مستند سیستان و بلوچستان هستند که در عرصه‌های بین‌المللی می‌درخشند.

میرزاخانی ادامه داد: خدمات استاد شهری در انجمن سینمای جوانان دفتر زاهدان همچنان جاری و ساری است.

وی بیان کرد: انجمن سینمای جوانان دفتر زاهدان با گردآوری هنرمندان فارغ‌التحصیل یک پاتوق فرهنگی به راه بیندازند و انجمن را به یک فضای شاد و آرام‌بخش تبدیل کنند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: انجمن سینمای جوانان سراسر کشور به تجهیزات نوین مجهز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم، مرحوم  استاد علی شهری را سرمایه و دری ارزشمند برای هنرمندان خطه سیستان و بلوچستان دانست و اظهار داشت: استاد علی شهری بنیانگذار انجمن سینمای جوانان دفتر زاهدان بود که با مدیریت وی بزرگانی در عرصه سینمای کشور رشد و نمو کردند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی به فعالیت‌های شاخص انجمن سینمای جوانان دفتر زاهدان در سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره فیلم کوتاه چابهار از شاخصه‌های فعالیت انجمن در سال جاری است.

وی وجود شبکه هامون در استان را عرصه‌ای خوب برای فیلم سازی منطقه دانست و افزود: شبکه هامون سیستان و بلوچستان از دسترنج انجمن سینمای جوانان دفتر زاهدان بهره می‌گیرد و فیلم‌های رده بالا را پایه گذاری می‌کند.

دانشی یادآور شد: از مهدی کیخایی که قبلا مسئولیت سرپرست انجمن سینمایی جوانان زاهدان را برعهده داشت تقدیر و تشکر می کنیم و برای وی آرزوی موفقیت در عرصه‌های دیگر کار و تلاش را داریم و امیدواریم سرپرست جدید این انجمن پروانه افشاری‌پور در سمت جدید موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول