اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی کاشان خبر داد

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در باغ فین کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در باغ تاریخی فین کاشان خبر داد.

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در باغ فین کاشان

حسین یزدانمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی صنایع دستی شهرستان کاشان و ارائه کتاب‌های کاشان‌شناسی برای گردشگران و عرضه گلاب و کلوچه  به عنوان سوغات شهرستان کاشان برای رفاه مسافران نوروزی این شهرستان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با مساحت حدود 500 متر مربع و 300 میلیون ریال هزینه دارای 25 غرفه است که 10 غرفه از این تعداد به صنایع دستی شهرستان کاشان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه همه ساله تعدادی افراد فرصت‌طلب در تعطیلات نوروزی اقدام به عرضه و فروش گلاب و کلوچه تقلبی و یا بی‌کیفیت به عنوان سوغات کاشان به مسافران نوروزی می‌کنند تصریح کرد: تولیدکنندگان  واقعی گلاب و کلوچه کاشان در این نمایشگاه محصولات خود را به طور مستقیم مستقیم از تولید به مصرف به مسافران نوروزی عرضه می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان یادآور شد: علاوه بر این سه غرفه از اصفهان نیز در این نمایش محصولات و سوغات اصفهان را عرضه می‌کنند.

به گفته وی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان کاشان در باغ تاریخی فین کاشان تا 15 فروردین‌ماه سال جاری دایر می‌باشد.

یزدانمهر همچنین از رونمایی نرم‌افزار گردشگری مجازی سه بعدی هفت بنای تاریخی شاخص شهرستان کاشان با 100 میلیون ریال هزینه نیز همزمان با تحویل سال نو خبر داد و گفت: این نرم افزار شامل بانک اطلاعات و آمار گردشگران داخلی و خارجی از کاشان، بخش امر به معروف و نهی از منکر و بخش انگلیسی نرم افزار جامع سرویس بلوتوث گردشگری کاشان می‌باشد که اطلاعات کاملی را از مراکز اقامتی، بناها، رستوران‌ها، تلفن‌های ضروری مورد نیاز گردشگران داخلی و خارجی را ارائه می‌‌هد.

شهرستان کاشان دارای بیش یک‌هزار و 200 اثر تاریخی است که 300 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و باغ تاریخی فین کاشان نیز در مدت اخیر به ثبت جهانی رسیده است و همچنین تپه‌های 7 هزارساله سیلک در آستانه ثبت جهانی است. 

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول