اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان اردبیل:

16 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل گفت: 16 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند تا از نزدیک با رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

16 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند

فرهنگ مستعد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ شعار امسال ما در اعزام کاروان راهیان نور "شهیدان پیشگامان بیداری اسلامی" است که این اعزام‌ها مزین به نام دو شهید والامقام شده است.

وی با قدردانی از دستگاه‌های فعال در عزیمت کاروان راهیان نور از جمله آموزش و پرورش، پایانه و حمل و نقل، پلیس راه، روسای دانشگاه‌های استان و... خاطرنشان کرد: رانندگان نیز قبل از عزیمت به صورت کامل توجیه می‌شوند.

معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل از بیمه سرنشین و غرامت تمام زائران مشهد‌الشهدا خبر داد و گفت: در قالب آموزش دفاعی به صورت عملی برای دانش‌آموزان، 16 هزار دانش‌آموز در آذر و دی ماه امسال به مناطق عملیاتی جنوب عزیمت کردند.

مستعد یادآور شد: از این تعداد 8 هزار دانش‌آموز پسر و 7 هزار و 400 دانش‌آموز دختر به همراه معلمان و مربیان بودند.

این مسئول ادامه داد: در کنار آنها 220 روحانی و 220 راوی نیز آنها را همراهی کردند و در طول مسیر برنامه‌های متنوع فرهنگی برای آنها اجرا شده است.

معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل نظیر این برنامه‌ها را توزیع بسته‌های فرهنگی، خاطره‌گویی از دوران جنگ و دفاع مقدس، پخش فیلم‌های سینمایی و مستند دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی به ویژه برای دختران دانش‌آموز، اقامه نماز و بیان روایات و احادیث و خواندن زیارت عاشورا و سرود‌های دسته جمعی بود.

مستعد در ادامه سخنان خود بیان داشت: ما خود را مدیون شهدا و جانفشانی‌های آنها می‌دانیم و معتقدیم سرزمین نورانی حضور شهدا و به شهادت رسیدن آنها سرزمین شرف، عزت و استقلال ایرانیان است و دل و روح ملت متعلق و همیشه متوجه این مناطق است.

وی از علاقمندان خواست در روزهای آینده با هدف تکمیل ظرفیت برخی از کاروان‌ها در صورت علاقمندی با مراجعه به پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت برای عزیمت به این مناطق ثبت نام کرده و در این کار فرهنگی و معنوی مشارکت کنند.

معاون هماهنگی سپاه استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اذعان داشت: ‌بخش عظیمی از هزینه‌ها را دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان استان پرداخت کرده‌اند و تنها هزینه مختصر و جزیی از ثبت نام‌کنندگان در هنگام مراجعه دریافت می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول