اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه بیت‌المقدس اعلام کرد

اعزام 5 هزار زائر از کردستان به مناطق عملیاتی جنوب

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان از اعزام بیش از 5 هزار کردستانی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تا 18 فروردین سال91 خبر داد.

اعزام 5 هزار زائر از کردستان به مناطق عملیاتی جنوب

فرهاد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: زمان مرحله اول اعزام  کاروان‌های راهیان نور استان را از 17 اسفند سال جاری تا 18 فروردین‌ سال آینده اعلام کرد.

به گفته وی، در این مرحله بیش از 5 هزار نفر از اقشار مختلف مردم کردستان از یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

*اعزام 16 هزار دانش‌‌آموز

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون بیش از 16هزار دانش‌آموز مقطع سوم متوسطه استان در قالب درس آمادگی دفاعی به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند.

به گفته غلامی، علاوه بر اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی در سال‌جاری، 14 هزار و 720 نفر دیگر نیز از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.

وی افزود: این اعزام‌ها از 17 اسفند آغاز و تا 18 فروردین ادامه خواهد داشت که در مرحله نخست آن پنج هزار نفر از هم استانی‌هایمان از مناطق هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه بیت المقدس کردستان افزود: یادمان‌های مناطق عملیاتی والفجر8، شلمچه، دهلاویه، طلاییه، خرمشهر، آبادان و هویزه از جمله مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس است که این کاروان‌ها از آنها بازدید خواهند کرد.

*بازدید 35 هزار زائر از مناطق عملیاتی کردستان

غلامی با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های پنج‌گانه کشور در امر اردوهای راهیان نور و پذیرایی از زائران از سراسر کشور بوده است، تصریح کرد: در طول سال‌جاری بیش از 35هزار نفر از یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی استان کردستان بازدید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از این میزان 27 هزار نفر سهیمه مشخص شده و بیش از 7 هزار نفر نیز هموطنان مشتاق برای بازدید از یادمان‌های کردستان بوده‌اند که به صورت غیررسمی از یادمان‌ها بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همه امکانات لازم برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور اعزامی به استان فراهم بوده و آمادگی کامل برای استقبال از این کاروان‌ها را داریم.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل‌های گذشته به نسل امروز، مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان، حفظ آرمان‌‌های شهدا، ارتقای بصیرت و آگاهی از فتنه‌‌های دشمنان را از جمله مهم‌ترین اهداف اعزام راهیان نور عنوان کرد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول