اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه استان اردبیل:

7 هزار نفر نوروز را در مناطق عملیاتی جنوب سپری می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در قالب کاروان راهیان نور 7 هزار نفر در ایام تعطیلات نوروزی با سرکشی به مناطق عملیاتی جنوب یاد و خاطره شهدا را زنده می‌کنند.

7 هزار نفر نوروز را در مناطق عملیاتی جنوب سپری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهنگ مستعد صبح امروز در نشست روحانیون فعال در کاروان‌های راهیان نور در اردبیل اظهار داشت: امسال کاروان راهیان نور با پرچمداری دو شهید عبدالله میثمی نماینده امام در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و شهید ناهید خالقی بسیجی اهل کردستان برگزار می‌شود و تا 16 فروردین ماه این حرکت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تنها در این ایام خاص 7 هزار نفر به مناطق جنوب عزیمت می‌کنند در حالی که سهمیه استان در سال جاری بیش از 25 هزار نفر بوده است.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: از این میزان از 21 اسفند ماه 2 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب عزیمت کردند و 5 هزار نفر نیز در قالب 10 کاروان دیگر به صورت مجزا برای خواهران و برادران به این مناطق عزیمت می‌کنند.

* اعزام یک کاروان خانوادگی به مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مستعد بیان داشت: در روزهای آینده یک کاروان خانوادگی نیز برای زیارت مشهد‌الشهدای ایران به مناطق عملیاتی جنوب عزیمت می‌کند که امیدواریم ماحصل آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رونق گرفتن معنویت در جامعه باشد.

این مسئول ادامه داد: شهدای ما در هشت سال جنگ تحمیلی افتخارات بزرگی کسب کردند که انتقال آن در قالب این اردو‌ها به نسل سوم و چهارم انقلاب در حقیقت لبیک گفتن به آرمان امام و شهدا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل خاطرنشان کرد: زائران کربلای ایران از اروند‌کنار، شلمچه، طلاییه، فکه و دیگر نقاط بازدید می‌کنند و یاد و خاطره 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل را زنده نگه می‌دارند.

مستعد یادآور شد: ‌البته کاروان راهیان نور از همان سال‌های جنگ تحمیلی با عزیمت عده‌ای از جوانان به جبهه‌های جنگ آغاز شده و امسال در سطح کشور 4 میلیون نفر به این مناطق در ایام تعطیلات نوروز و تابستان عزیمت می‌کنند و بیش از 37 دستگاه در عزیمت این زائران فعالیت دارند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت:‌ در هر خودرو که یک کاروان مجزا محسوب می‌شود یک روحانی و یک راوی حضور دارند و به همراه مدیر کاروان و دیگر متولیان سعی می‌کنند از مبدا تا مقصد و بالعکس در هنگام بازگشت مطالب متنوعی را در اختیار جوانان و علاقمندان قرار دهند.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه داد: اردوگاه ما با عنوان شهید حبیب‌اللهی در 10 کیلومتری جاده اهواز قرار دارد و ما با برافراشتن پرچم عزت حسینی و ولایی اردبیل در این منطقه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌داریم.

مستعد تصریح کرد: زائران بعد از رسیدن به منطقه عملیاتی جنوب در قالب نفرات متعدد سازماندهی شده و در مکان‌های موردنظر اسکان می‌یابند و از زیارتگاه‌ها و یادمان شهیدان در طلاییه، اروند کنار، شلمچه، دهلاویه و فکه بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: ‌در کنار روحانیون که مسایل اخلاقی – سیاسی را بازگو می‌کنند راویان مناطق عملیاتی جنوب نیز سخن از رشادت‌ها و سیره شهدا می‌کنند و با بیان خاطراتی حال و هوای خاص به کاروان زیارتی مشهد‌الشهدا می‌دهند.

انتهای پیام/ن۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول